W dniu 26 lutego w ramach 201. Sesji Rady ICAO odbyło się spotkanie Grupy roboczej ds. rozwoju programu współpracy technicznej działającej przy Komitecie Współpracy Technicznej. W skład grupy oprócz przewodniczącego Komitetu Współpracy Technicznej wchodzą stali przedstawiciele: Hiszpanii, Wenezueli, Burkina Faso, Portugalii, Brazylii oraz Polski.
Grupa powstała wskutek decyzji podjętej na wspólnym posiedzeniu Komitetu Współpracy Technicznej oraz Komitetu Finansowego w dniu 24 stycznia 2014 roku. Utworzenie grupy stanowi odpowiedź na wyrażenie przez kilku członków Rady w tym dr Małgorzatę Polkowską potrzeby zbadania wpływu Programu Współpracy Technicznej na światowe lotnictwo cywilne oraz dokonania sprawdzenia czy stwierdzone usterki i poważne obawy dotyczące bezpieczeństwa i ochrony są uwzględniane.
Zadaniem grupy jest optymalizacja wyników i realizacja projektów w ramach Biura Współpracy Technicznej (TCB) w celu wzmocnienia strategicznych celów ICAO, składania rekomendacji w zakresie kluczowych wskaźników wydajności (KPI) oraz rekomendacji w zakresie ankiet badania satysfakcji klienta. Podczas spotkania uczestnicy grupy przedyskutowali sprawy z zakresu ich działalności. Zgodnie z założeniami, grupa ma skończyć pracę do 21 marca 2014 roku i złożyć raport Komitetowi Współpracy Technicznej podczas 202. Sesji Rady.
W dniu 28 lutego odbyło się trzecie posiedzenie Rady. Podczas posiedzenia przedstawione zostały kwestie dotyczące ochrony środowiska. Członkowie Rady przedyskutowali decyzje i uchwały podjęte podczas 38 Sesji. Zgromadzenia ICAO. Proponowane działania wynikające z uchwał stanowią przede wszystkim kontynuację prac technicznych ICAO w zakresie ochrony środowiska zogniskowanej na hałasie oraz jakości powietrza. Zaproponowane działania w tym zakresie zawiera program prac Komitetu Ochrony Środowiska w Lotnictwie (CAEP). Inna uchwała Zgromadzenia zawiera bardzo ambitne plany robocze dotyczące zmian klimatu na najbliższą trzylecie. Główne obszary określone przez Zgromadzenie to: cele globalne, krajowe plany działania państw, pomoc państwom, wskaźnik oparte na rynku (MBMs) oraz zrównoważone paliwa alternatywne dla lotnictwa. Ponadto członkowie Rady zapoznali się z raportem opisującym ostatnie postępy z zakresu ochrony środowiska innych organów Organizacji Narodów Zjednoczonych oraz międzynarodowych organizacji. W raporcie zostały zawarte w głównej mierze informacje dotyczące wyniku Szczytu Klimatycznego COP19, który odbył się w Warszawie od 11 do 23 listopada 2013 roku, podczas którego podjęto szereg ważnych decyzji.
Stali przedstawiciele zasiadający w Radzie zgodzili się, iż Grupa Doradcza ds. Środowiska (EAG) powinna działać z ramienia ICAO oraz powinna zacząć pracę jak najszybciej. Członkowie Rady nie zgłosili żadnych zastrzeżeń dotyczących uczestnictwa przedstawicieli IATA jako obserwatorów w spotkaniach grupy.
Ponadto zostały przedstawione dwa dodatkowe dokumenty - przegląd raportu 24 spotkania Panelu ds. materiałów niebezpiecznych, który przedstawił Przewodniczący Komisji Żeglugi Powietrznej (ANC). Komisja przedstawiła propozycje dotyczące systemu zarządzania bezpieczeństwem (SMS) oraz rekomendowanych praktyk w zakresie przewozu materiałów niebezpiecznych. Zostały również zaprezentowane propozycje zmian do 5 edycji Dyrektyw dla Paneli Komisji Żeglugi Powietrznej.
Członkowie Rady uczcili minutą ciszy Dr. Assad Kotaite, który zmarł 27 lutego. Dr. Kotatie był jedną z najwybitniejszych postaci lotnictwa cywilnego. Od wielu lat związany z ICAO, posiadał tytuł Emerytowanego Przewodniczącego Rady ICAO. W 2013 roku został lauretem 40. Nagrody im. Edwarda Warnera. Ceremonia pogrzebowa odbędzie się we wtorek 4 marca.
W poniedziałek 3 marca rozpoczyna się tzw. tydzień bezpieczeństwa fazy Rady ICAO.