Kliknij, by wydrukować tę stronę

09.07.2024 Aktualizacja: 10.07.2024

Odstępstwo dotyczące etapu 2, etapu 3 oraz alternatywny sposób spełnienia wymagań do etapu 9 SORA

Informujemy, że Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego zgłosił do Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) odstępstwo ( LBSP/SPEC/O/2024-04 ) dotyczące etapu nr 2, etapu nr 3 oraz alternatywny sposób spełnienia wymagań etapu nr 9 do analizy ryzyka według metodologii SORA (zgodnie z akceptowalnymi metodami spełnienia wymagań (AMC) do rozporządzenia UE 2019/947)


Etap nr 2:
Wdrożenie metody ilościowej ma na celu ułatwienie operatorom jak i nadzorowi określenie początkowej klasy ryzyka na ziemi (iGRC). W związku z tym wyznaczenie iGRC może odbywać się przy zastosowaniu metodyki w wersji SORA 2.5, wydanie z 8.11.2022 r.
Etap nr 3:
W przypadku gdy początkowa klasa ryzyka na ziemi jest zbyt wysoka istnieje możliwość obniżenia ryzyka biorąc pod uwagę trzy potencjalne środki ograniczające ryzyko, które zostały opisane w Załączniku B do wersji SORA 2.5:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies