- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Na stronie nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej,
- Dla informacji brak właściwej relacji,
- Elementy nawigacyjne polegają na właściwościach zmysłowych,
- Nie spełniono wymagań minimalnego kontrastu pomiędzy tekstem a tłem,
- Strona używa grafik aby przedstawić tekst,
- Treści spod kursora nie spełniają wszystkich trzech głównych wymagań,
- W przypadku automatycznie aktualizowanej treści nie zostały wdrożone rozwiązania pozwalające na pauzę, zatrzymanie lub ukrywanie,
- Na stronie nie istnieją mechanizmy pozwalające na pominięcie bloków,
- Na stronie internetowej nie zawarto celu linków w kontekście,
- Brak widocznego fokusu aktualnie zaznaczonych elementów.
Nadmierne koszty
- Nie zapewniono dostępności wszystkich dokumentów do pobrania,
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Michał Sylwestrzuk.
- E-mail:
- Telefon: 664 985 858
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Michał Sylwestrzuk — mejlowo lub telefonicznie 664 985 858.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego,
- Adres: Urząd Lotnictwa Cywilnego
ul. Marcina Flisa 2
02-247 Warszawa, - E-mail: .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Lotnictwa Cywilnego, Marcina Flisa 2, 02-247 Warszawa
- W budynku znajduje się 1 wejście. Brak utrudnień przy wejściu – parter. Strefa kontroli w postaci wejść na kartę i ochrony budynku.
- Jest winda. Przyciski w windzie oznaczone są alfabetem brajla. Schody i korytarze spełniają normy szerokości. Schody mają spocznik.
- Brak pochylni, platform, informacji głosowych.
- W Punkcie Obsługi Klienta jest pętla indukcyjna.
- Nad wejściem głównym, wejściem do Centrum Szkoleniowego oraz wejściem do Rejestru Personelu Lotniczego i Rejestru Cywilnych Statków Powietrznych zostały zamontowane znaczniki dźwiękowe, które współpracują z bezpłatną aplikacją „ToTuPoint”. Za pomocą tej aplikacji można wyznaczyć trasę do wybranej lokalizacji oraz zapoznać się z opisem przestrzeni, w której znajduje się znacznik.
- W recepcji został udostępniony plan na papierze wypukłym, umożliwiający zapoznanie się z rozkładem dostępnych pomieszczeń Urzędu osobom niewidomym i słabowidzącym.
- Przy budynku znajdują się 2 miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych.
- Jest możliwość wejścia do budynku z psem asystującym.
- Na każdym piętrze znajdują się toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Delegatura Południowo – Zachodnia Jednostka Terenowa Bielsko - Biała, ul. Michałowicza 46/3, 43-300 Bielsko Biała
- W budynku znajduje się 1 wejście. Brak utrudnień przy wejściu.
- Brak windy. Schody i korytarze spełniają normy szerokości. Schody mają spocznik.
- Brak pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
- Brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
- Jest możliwość wejścia do budynku z psem asystującym.
- Brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
- Jest możliwość wyjścia do osoby niepełnosprawnej i załatwienia sprawy przy stoliku znajdującym się na parterze.
Delegatura Północno – Zachodnia ULC Jednostka Terenowa w Gdańsku, ul. Chmielna 26 I p. pok. 101, 80-748 Gdańsk
- W budynku znajduje się 1 wejście. Brak utrudnień przy wejściu - parter. Strefa kontroli w postaci ochrony budynku.
- Brak windy. Schody i korytarze spełniają normy szerokości. Schody mają spocznik.
- Brak pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
- Przy budynku znajdują się 2 miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych.
- Jest możliwość wejścia do budynku z psem asystującym.
- Brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
Delegatura Południowo – Zachodnia ULC Jednostka Terenowa w Krakowie, ul. Aleja Pokoju 62 lok. 3, I p., 31-465 Kraków
- W budynku znajduje się 1 wejście. Brak utrudnień przy wejściu - parter.
- Jest winda. Schody i korytarze spełniają normy szerokości. Schody mają spocznik.
- Brak pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
- Przy budynku znajdują się 1 miejsce parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych.
- Jest możliwość wejścia do budynku z psem asystującym.
- 1 toaleta przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
Delegatura Północno – Zachodnia ULC Jednostka Terenowa w Poznaniu, ul. 27 Grudnia 17/19 p. I pok. 8, 61- 737 Poznań
- W budynku znajduje się 1 wejście. Brak utrudnień przy wejściu - parter. Strefa kontroli w postaci ochrony budynku.
- Jest winda. Schody i korytarze spełniają normy szerokości. Schody mają spocznik.
- Brak pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
- Brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
- Jest możliwość wejścia do budynku z psem asystującym.
- 1 toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych. (na 4p.)
Delegatura Południowo – Wschodnia ULC, ul. Szopena 38/4, 35-055 Rzeszów
- W budynku znajduje się 1 wejście. Siedziba Urzędu znajduje się na 1. piętrze.
- Brak windy. Schody i korytarze spełniają normy szerokości. Schody mają spocznik.
- Brak pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
- Brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
- Jest możliwość wejścia do budynku z psem asystującym.
- Brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
- Jest możliwość wyjścia do osoby niepełnosprawnej.
Delegatura Południowo - Wschodnia ULC Jednostka Terenowa Świdnik, Ul. Niepodległości 13 lok 92, 21-040 Świdnik
- W budynku znajdują się 2 wejścia. Wejście do Urzędu znajduje się bezpośrednio z poziomu parkingu – wjazd windą.
- Jest winda. Schody i korytarze spełniają normy szerokości. Schody mają spocznik.
- Brak informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
- Przy budynku znajduje się 2 miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych.
- Jest możliwość wejścia do budynku z psem asystującym.
- 1 toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Delegatura Południowo – Zachodnia ULC Jednostka Terenowa Wrocław, ul. Jana Długosza 48, 51- 162 Wrocław
- W budynku znajduje się 1 wejście. Brak utrudnień przy wejściu - parter. Strefa kontroli w postaci wejść na kartę oraz ochrony budynku.
- Jest winda. Schody i korytarze spełniają normy szerokości. Schody mają spocznik.
- Brak pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
- Brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
- Jest możliwość wejścia do budynku z psem asystującym.
- W budynku znajdują się toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem osoby niesłyszące lub słabo słyszące mogą:
- skorzystać z aplikacji umożliwiającej tłumaczenie z języka migowego (PJM i SJM) na język polski i z języka polskiego na język migowy (PJM i SJM). Usługa ta jest dostępna w siedzibie urzędu w Warszawie, w godzinach pracy Punktu Obsługi Klienta: w poniedziałki: 8:00 – 18:00, od wtorku do piątku: 8:15 – 16:15
- napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Urząd Lotnictwa Cywilnego, ul. Marcina Flisa 2, 02-247 Warszawa
- wysłać e-mail na adres: ,
- wysłać pismo za pomocą ePUAP na adres: /ULCPR/SkrytkaESP
- skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 22 520 72 00 lub wysłać fax na numer 22 520 73 00
- skontaktować się osobiście, zgłaszając się w siedzibie urzędu w godzinach urzędowania 8:15 -16:15 lub w godzinach pracy Punktu Obsługi Klienta: w poniedziałki: 8:00 – 18:00, od wtorku do piątku: 8:15 – 16:15