W dniu 12 marca 2012 r. Urząd Lotnictwa Cywilnego uruchomił aplikację służącą do powiadamiania członków personelu lotniczego o gotowości do odbioru licencji/świadectw kwalifikacji w Warszawie lub o wysłaniu dokumentu - odpowiednio licencji/świadectwa kwalifikacji do delegatury/jednostki terenowej ULC, natomiast świadectwa kwalifikacji na adres do korespondencji - zgodnie ze wskazaniem zawartym we wniosku osoby aplikującej.
Licencja/świadectwo kwalifikacji może zostać przesłane do osobistego odbioru w biurze Delegatury Departamentu Techniki Lotniczej w Gdańsku, Wrocławiu, Rzeszowie, Jednostce Terenowej w Krakowie lub Poznaniu, pod warunkiem złożenia pisemnej prośby o przesłanie licencji/świadectwa kwalifikacji do wskazanej Delegatury/jednostki terenowej (na wniosku, listem na adres: ULC, ul. M. Flisa 2, 02-247 Warszawa, elektronicznie: lub faxem: 22 520 74 53).
Licencje/świadectwa kwalifikacji będą wydane wyłącznie przez starszych administratorów w godzinach ich pracy. W przypadku nieobecności starszego administratora wydawanie licencji/świadectw kwalifikacji będzie czasowo zawieszane.
Przypominamy, że od 7 grudnia 2009 r. istnieje możliwość doręczenia świadectwa kwalifikacji przez pocztę za zwrotnym potwierdzeniem odbioru w miejscu zamieszkania wnioskującego.