W dniu 7 lutego 2017 roku w siedzibie Urzędu Lotnictwa Cywilnego odbyło się spotkanie Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z przedstawicielami Portów Lotniczych. W spotkaniu uczestniczyli również członkowie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (PKBWL). Spotkanie miało na celu wypracowanie wspólnej procedury zgłaszania zdarzeń lotniczych, podsumowanie współpracy w roku 2016 oraz określenie najważniejszych zadań na nadchodzące lata.
W trakcie spotkania przedstawiono informacje dotyczące planowanych zmian w prawodawstwie europejskim oraz krajowym w zakresie zarządzania lotniskami, szczegółowe plany odnośnie certyfikacji i nadzoru nad lotniskami w 2017 roku, procedurę zarządzania zmianą oraz nadzór nad monitowaniem zgodności jako podstawowym elementem systemu zarządzania bezpieczeństwem. Dodatkowo, podczas spotkania, przypomniano o istocie zapewnienia odpowiedniej jakości i kompletności zgłaszania zdarzeń – zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu UE 376/2014.
Spotkanie było dobrą okazją do wymiany informacji oraz spostrzeżeń w zakresie m.in. procedury zgłaszania zdarzeń lotniczych, proponowanych zmian w noweli europejskiej ustawy Prawo lotnicze (m.in. monitorowanie otoczenia, usuwanie drzew) oraz przyszłych działań dotyczących nadzoru nad lotniskami zgodnie z rozporządzeniem UE 139/2014.