Poziom hałasu statku powietrznego jest wpisywany do świadectwa na podstawie danych, zawartych w arkuszu danych do certyfikatu typu, opracowanego i opublikowanego przez EASA.
Jeśli samolot posiada np. silnik lub śmigło innego typu lub modelu, niż podane w bazie danych EASA, wówczas właściciel tego samolotu musi wystąpić do Agencji o wpisanie tej konfiguracji do bazy danych wysyłając pismo pod adresem:
W przypadku, gdy ta konfiguracja nie była badana pod względem hałasu, wówczas posiadacz certyfikatu typu lub zatwierdzona przez EASA organizacja projektująca musi złożyć do Agencji wniosek o przeprowadzenie dla niej certyfikacji. Jeśli to nie zostanie wykonane, wówczas właściciel musi doprowadzić tę konfigurację do typowej (np. wymieniając silnik lub śmigło na inny model lub zabudowując tłumik).
Na jakiej podstawie jest wpisywany poziom hałasu do Świadectwa zdatności w zakresie hałasu?
- Szczegóły