Główna nawigacja Treść Narzędzia dostępności

docxWniosek_o_wydanie_zaswiadczenia_z_RPL.docx14.96 KB

Na podstawie art. 217 §1 i §2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.) możliwe jest uzyskanie przez członka personelu lotniczego zaświadczenia z Rejestru Personelu Lotniczego (RPL) o posiadanych licencjach, świadectwach kwalifikacji i uprawnieniach do nich wpisanych.

W tym celu należy złożyć do organu podpisany wniosek ze wskazaniem jakie informacje mają być potwierdzone w zaświadczeniu i jaki jest cel wydania zaświadczenia (np. w celu wznowienia uprawnienia).

We wniosku należy podać także swoje dane: imię, nazwisko, datę urodzenia lub numer licencji/świadectwa kwalifikacji, adres, dane kontaktowe a także informację o sposobie odbioru wydanego zaświadczenia z RPL (osobiście, listownie). Dodatkowym wymogiem formalnym jest dołączenie do wniosku o wydanie zaświadczenia z RPL potwierdzenia wniesienia opłaty skarbowej:

Wniosek może być złożony osobiście, listownie lub na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą zlokalizowaną na platformie ePUAP, co znacznie przyspieszy cały proces wydania zaświadczenia.

Zaświadczenia z Rejestru Personelu Lotniczego wydawane są w języku polskim.