Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Ustawa z 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami wprowadza obowiązek sporządzenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez te podmioty publiczne, które zgodnie z ustawą wyznaczyły koordynatora do spraw dostępności.
W Planie działania Urzędu Lotnictwa Cywilnego na rzecz poprawy zapewniania dostępności na lata 2023-2025 zostały zaproponowane kierunki działań w obszarach: architektonicznym, cyfrowym oraz informacyjno-komunikacyjnym, o których jest mowa w art. 6 Ustawy. Dodatkowo w planie został ujęty obszar zatytułowany „Pozostałe działania”, w którym wyszczególniono inne działania wspierające budowanie otwartego i dostępnego urzędu.
Plan działania na rzecz poprawy dostępności na lata 2023-2025
Koordynator do spraw dostępności
Koordynator do spraw dostępności odpowiada między innymi za wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego oraz monitorowanie zapewnienia przez ULC dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Koordynator sporządza również plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w ULC.
Dane kontaktowe do koordynatora do spraw dostępności w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego:
Anna Krzemińska