Lotnicza Komisja Egzaminacyjna przeprowadza egzaminy teoretyczne na licencje samolotowe, śmigłowcowe i szybowcowe z wykorzystaniem komputerowego systemu egzaminacyjnego. Na pozostałe licencje i świadectwa kwalifikacji oraz uprawnienia lotnicze egzaminy przeprowadzane są z wykorzystaniem testów drukowanych na papierze. Obecnie trwają prace nad włączeniem w system komputerowy wszystkich licencji i świadectw kwalifikacji.
Na wniosek organizacji lotniczych i osób fizycznych LKE organizuje dodatkowe sesje egzaminacyjne – poza harmonogramem. W 2008 r. zorganizowano dwie takie sesje.
Wszystkie egzaminy teoretyczne są monitorowane i archiwizowane.
W 2008 r. wystawiono 2313 skierowań na egzaminy praktyczne. Porównując: w 2007 r. wystawiono 1971 takich skierowań, natomiast w 2006 wystawiono ich zaledwie 852. W 2008 roku zrealizowano 1635 egzaminów praktycznych. Przeprowadza się je - w zależności od rodzaju licencji, świadectwa kwalifikacji lub uprawnienia lotniczego - w kraju lub zagranicą, na statkach powietrznych, symulatorach lub stanowiskach pracy.
W ubiegłym roku Lotnicza Komisja Egzaminacyjna rozpoczęła również egzaminy dla personelu lotniczego potwierdzające poziom biegłości języka angielskiego wg wymogów ICAO. Przystąpiło do nich 509 osób.
W bieżącym roku Lotnicza Komisja Egzaminacyjna planuje rozpocząć prace nad aktualizacją Krajowego Baku Pytań.
W związku z niedawnymi artykułami prasowymi poddającymi w wątpliwość czas wypełniania testów przez niektórych kandydatów podczas egzaminów teoretycznych, Lotnicza Komisja Egzaminacyjna planuje przeanalizować czas zdawania egzaminów przez wszystkich, którzy do nich przystąpili (od czasu wprowadzenia komputerowego systemu).
W przypadku zaistnienia uzasadnionych wątpliwości m.in. co do czasu zdawania, niedozwolonego wspomagania zdających, ich samodzielności podczas wypełniania testów egzaminacyjnych Urząd Lotnictwa Cywilnego nie wyklucza zastosowania dodatkowych środków weryfikujących poziom wiedzy kandydatów.