Główna nawigacja Treść Narzędzia dostępności
W dniu 27 października 2008r. weszło w życie Rozporządzenie Komisji (WE) Nr 1056/2008. Rozporządzenie to m.in. przywraca możliwość korzystania  z uprawnień do poświadczania obsługi samolotów i śmigłowców o MTOM pon.5700kg, na podstawie  licencji krajowych ICAO, do dnia 28 września 2010 roku. Po tej dacie jedynie mechanicy z licencją Part-66  będą mogli poświadczać obsługę samolotów i śmigłowców.

W związku z powyższym, wszyscy mechanicy którzy nie dokonali do tej pory konwersji swoich krajowych licencji ICAO na licencje Part-66, mogą do dnia 28.09.2010r.  korzystać z uprawnień do poświadczania obsługi samolotów i śmigłowców, pod warunkiem utrzymania ważność uprawnień wpisanych do licencji krajowej.

W przypadku utraty ważności licencji ICAO, podlega ona wymianie pod warunkiem zachowania ważności uprawnień do niej wpisanych.

Jednocześnie zachęcamy wszystkich posiadaczy licencji krajowych z uprawnieniami do poświadczania obsługi samolotów lub śmigłowców do złożenia wniosku o jej konwersję.


W odniesieniu do statków powietrznych innych niż samoloty i śmigłowce, licencje krajowe ICAO pozostają ważne do czasu wprowadzenia  nowych przepisów EASA dotyczących  nowych kategorii licencji Part-66, mających zastosowanie do szybowców, motoszybowców, balonów, sterowców i wiatrakowców. Ma to nastąpić w ciągu najbliższych 4 lat.