Główna nawigacja Treść Narzędzia dostępności

Uprzejmie informujemy, że 16 września br. służby tłumaczeniowe Komisji Europejskiej zakończyły prace nad przygotowaniem tekstu rozporządzenia 2042/2003 oraz rozporzadzenia 1702/2003 we wszystkich oficjalnych językach UE w tym również w wersji polskiej.

W nawiązaniu do sprawozdania z posiedzenia Komitetu EASA z dnia 16.07.2008 r. (publikacja na stronie internetowej ULC w dniu 04.08.2008 r.), którego przedmiotem była analiza dotycząca nowelizacji rozporządzenia Komisji nr 2042/2003 z dnia 20 listopada 2003 r. w sprawie nieprzerwanej zdatności do lotu statków powietrznych oraz wyrobów lotniczych, części i wyposażenia, a także w sprawie zezwoleń udzielanych instytucjom i personelowi zaangażowanym w takie zadania oraz rozporządzenia Komisji nr 1702/2003 z dnia 24 września 2003 ustanawiającego zasady wykonawcze dla certyfikacji statków powietrznych i związanych z nimi wyrobów, części i wyposażenia w zakresie zdatności do lotu i ochrony środowiska oraz dla certyfikacji organizacji projektujących i produkujących, uprzejmie informujemy, iż dopiero w dniu 16 września br. służby tłumaczeniowe Komisji Europejskiej zakończyły prace nad przygotowaniem tekstu w/w rozporządzeń we wszystkich oficjalnych językach UE w tym również w wersji polskiej.

Z uwagi na obecnie obowiązujące wymogi legislacyjnej procedury komitologicznej w jakiej przyjmowane są powyższe projekty konieczne jest wyrażenie opinii przez Parlament Europejski oraz Radę Unii Europejskiej. Tak też w/w temat stanie się przedmiotem obrad posiedzenia grupy roboczej Rady UE w dniu 24.09.2008 r., zaś Komisja ds. Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego podda pod głosowanie te projekty w dniu 26.09.2008 r. O dalszych postępach w sprawie oraz o przybliżonej dacie publikacji wyżej opisanych aktów normatywnych będziemy Państwa informować na bieżąco.  Ponadto informujemy, iż w przypadku gdy unijna procedura legislacyjna nie zakończy się opublikowaniem zmian do w/w rozporządzeń w odpowiednim terminie, Prezes ULC przygotuje stosowne rozwiązania prawne umożliwiające niezakłócone funkcjonowanie lotnictwa ogólnego.