Główna nawigacja Treść Narzędzia dostępności

Uprzejmie informujemy, że Urząd Lotnictwa Cywilnego, mając na uwadze różnorodność problematyki związanej z działalnością prowadzoną przez podmioty lotnicze oraz prywatnych użytkowników statków powietrznych, zmienił formułę Krajowej Konferencji Bezpieczeństwa Lotów.

Konferencja odbędzie się w tym roku w dwóch modułach, w różnych terminach dla lotnictwa ogólnego (trzeci tydzień marca) i lotnictwa komercyjnego (czwarty tydzień kwietnia). Sprecyzowane terminy zostaną podane najpóźniej do końca lutego.

ULC przygotował kilka roboczych tez i tematów, jakie według analizy poziomu bezpieczeństwa lotów i aktualnych trendów w tym zakresie, powinny być inspiracją do dyskusji podczas konferencji.

Poniżej przedstawione tematy są jedynie propozycjami do jakich mogą się Państwo ustosunkować, wprowadzić korekty lub zaproponować inne, jakie wynikają z Państwa bieżącej działalności lotniczej

Uwagi lub propozycje innych tematów dotyczące obydwu modułów prosimy składać drogą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 20 lutego 2009 r.

Ze względów organizacyjnych i czasowych spośród propozycji zostaną wybrane najczęściej powtarzające się.

 

Departament / Wydział / Organ GA  CAT

LTT

1. Nowy system nadzoru nad ciągłą zdatnością do lotu a bezpieczeństwo eksploatacji statków powietrznych lotnictwa ogólnego, z uwzględnieniem działalności komercyjnej.

1. Nowy system nadzoru nad ciągłą zdatnością do lotu a bezpieczeństwo eksploatacji statków powietrznych w zarobkowych przewozie lotniczym.

LOL

1. Bezpieczeństwo przygotowania i prowadzenia pokazów. 

2. Odpowiedzialność prawna za wypadki lotnicze w działalności organizacji GA.

3. Linia podziału: lotnictwo komercyjne i prywatne, różnice w zasadach nadzoru.

1. Temat związany z Normami Czasu Służby Lotniczej (DT, FDT, FT, RT) jako normy  bezpieczeństwa (nie socjalnej), uwzględnienie ostatniego raportu EASA.

2. SAFA/SANA.

LPL

1. Egzaminy teoretyczne,  Egzaminy praktyczne –analiza wyników z komentarzem i wnioskami.

2. Poszerzenie punktu 1. – wykazanie słabych i mocnych punktów szkolenia lotniczego w Polsce na podstawie wyników egzaminów oraz  zdarzeń/wypadków lotniczych w czasie szkolenia.

3. Rola QM, HT, CFI, CGI w ośrodku szkolenia na podstawie FCL.

1. Egzaminy z języka angielskiego na licencje CPL – analiza wyników, komentarz.

2. Procedury uznawania licencji ATPL.

LTL

1. Odpowiedzialność zarządzającego lotniskiem i użytkowników lotniska, rola ULC – różnice dla lotnisk CTR (certyfikowanych - użytku publicznego) i VFR (rejestrowanych).

1. Obiekty mogące stanowić źródło żerowania ptaków w otoczeniu lotnisk, sposoby zabezpieczania takich obiektów, wypracowane rozwiązania z Zarządzającymi lotniskami w oparciu o rozwiązania we Wrocławiu i Łodzi.

2. Rola Polityki Bezpieczeństwa podpisanej przez Zarząd i rozpowszechnionej wśród pracowników firmy jako najmniej doceniany element Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem.

3. Runway Incursion – omówienie zaistniałych przypadków – przyczyny i wnioski.

LOŻ

1. Temat(-ty) związane z AFIS, AIP, osłona meteo VFR; ograniczenia i zakazy lotów w otoczeniu lotnisk VFR.

1. Procedury podejść z widzialnością na lotniskach kontrolowanych.

2. Ocena ryzyka dla zmian w przestrzeni  na podstawie ESSAR.

LBC

1. Standardowa informacja statystyczna.

1. Standardowa informacja statystyczna.

LBL

1. Obszary zagrożeń w świetle zaistniałych zdarzeń lotniczych w 2008 r. Wypadki podczas Szkolenia lotniczego przyczyny, analiza wnioski.

1. Obszary zagrożeń w CAT na podstawie analizy zdarzeń lotniczych zaistniałych w 2008 r.

PKBWL

1. Obowiązki podmiotu lotniczego po zaistnieniu zdarzenia lotniczego z punktu widzenia PKBWL.

1. Obowiązki podmiotu lotniczego po zaistnieniu zdarzenia lotniczego z punktu widzenia PKBWL.