Główna nawigacja Treść Narzędzia dostępności
W Urzędzie Lotnictwa Cywilnego odbyło się spotkanie informacyjne w sprawie wdrożenia zmiany nr 1 do PANS-ATM (ICAO Doc 4444), dotyczącej modyfikacji formularza planu lotu.

Termin wejścia w życie zmiany Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) ustaliła na 15 listopada 2012. W regionie Europy (ICAO EUR) za wdrożenie zmiany odpowiedzialna jest Europejska Organizacja Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej (EUROCONTROL).

Spotkanie zostało zorganizowane przez Departament Żeglugi Powietrznej ULC, a wzięli w nim udział  przedstawiciele Sił Powietrznych, Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, Policji, Krajowego Towarzystwa Lotniczego AOPA Poland, Straży Granicznej, Lotniczego Pogotowia Ratunkowego oraz zarządzającego lotniskiem Warszawa-Babice.

W trakcie spotkania zapoznano uczestników z harmonogramem i zakresem wprowadzania zmiany nr 1 do PANS-ATM.

Zmiana w zawartości pól formularza planu lotu godnie ze Zmianą 1 do PANS – ATM Doc 4444
ppt plik do pobrania 299.00 Kb.

Po zakończeniu prezentacji do PAŻP zostały skierowane pytania, m.in. ze strony wojskowej, dotyczące współpracy systemów wojskowych i PAŻP.

PAŻP zapewnił i potwierdził dotrzymanie terminu wejścia w życie zmiany, tj. 15.11.2012.

Urząd Lotnictwa Cywilnego zachęcił obecnych na spotkaniu do wymiany doświadczeń i prowadzenia bezpośrednich ustaleń z PAŻP w sprawie wdrażania zmiany.

Prezes KTL AOPA został również poproszony o zamieszczenie informacji na stronie Towarzystwa. Ze strony AOPA padła również propozycja opracowania słowniczka, zawierającego dokładne wyjaśnienie oznaczników i wskaźników. Rozważano również możliwość zwrócenia się do EUROCONTROL z prośbą o opracowanie podręcznika. Przedstawiciel AOPA zaproponował również o wcześniejsze powiadamianie na stronach ULC lub PAŻP o sesjach testowych (OPT – Operational Tests) prowadzonych przez CFMU.