Główna nawigacja Treść Narzędzia dostępności
Po wieloletnich staraniach polskiej administracji, w Tokio odbyły się konsultacje władz lotniczych Polski i Japonii. W wyniku przeprowadzonych rozmów Urząd Lotnictwa Cywilnego wraz z partnerem japońskim uzgodnili:
  • wprowadzenie zmian do załącznika do Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Japonii o komunikacji lotniczej, sporządzonej w Tokio dnia 7 grudnia 1994 r., w zakresie umożliwiającym wykonywanie przez wyznaczonych przez stronę polską przewoźników operacji do Tokio (dotychczas istniała możliwość wykonywania operacji jedynie do Osaki), a także uzgodnienie punktów  pośrednich i położonych dalej do eksploatacji w ramach porozumień o dzieleniu oznaczeń linii (code-share) przez przewoźników marketingowych;
  • począwszy od marca 2010 r. polski przewoźnik (przewoźnicy) będzie mógł realizować 10 rejsów tygodniowo do Japonii, w tym 3 rejsy tygodniowo na tokijskie lotnisko Narita oraz 7 rejsów na lotnisko w Osace i/lub w Nagoi. Ilość lotów realizowanych w ciągu tygodnia na lotniska regionalne nie może być jednak mniejsza niż ilość rejsów realizowanych na lotnisko Narita;
  • liberalizację dotychczasowych zasad realizacji połączeń w systemie code-share przez przewoźników polskich i japońskich.

Urząd ma nadzieję, iż wynegocjowane podstawy prawne dające przewoźnikom operującym z Polski lepsze niż dotychczas warunki handlowe  pozwolą przewoźnikom na uruchomienie połączeń z Polski do Japonii, a tym samym na rozwój bilateralnych stosunków gospodarczych, politycznych, kulturalnych oraz turystyki między obu krajami.

tokio1009.jpg