W dniu 7 sierpnia 2014 roku zostało podpisane Porozumienie pomiędzy Prezesem Urzędu Lotnictwa Cywilnego, a Państwową Komisją Badania Wypadków Lotniczych, dotyczące współpracy i koordynacji działań związanych z zaistnieniem wypadku lotniczego. Zawarcie Porozumienia jest realizacją art. 12 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 996/2010 w sprawie badania wypadków i incydentów w lotnictwie cywilnym oraz zapobiegania im oraz uchylającego dyrektywę 94/56/WE. Dokument został podpisany przez wiceprezesa ds. standardów lotniczych pana Macieja Kozłowskiego oraz Przewodniczącego PKBWL dr Macieja Laska.
Treść Porozumienia została sformułowana i uzgodniona z poszanowaniem niezależności Stron i obejmuje w szczególności zagadnienia dotyczące:
- dostępu do miejsca wypadku,
- zabezpieczania i dostępu do materiałów dowodowych,
- wymiany informacji,
- ochrony informacji zebranych podczas badania przed ich niewłaściwym wykorzystaniem,
- monitorowania wydanych zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.
Strony Porozumienia wyraziły nadzieję, że uzgodnienia zawarte w podpisanym dokumencie przyczynią się do poprawy jakości pracy na rzecz bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym.