Wszedł w życie nowy regulamin organizacyjny Urzędu Lotnictwa Cywilnego, a wraz z nim nowa struktura Urzędu.
Regulamin wprowadza nowy podział zadań pomiędzy Prezesa, Wiceprezesów i Dyrektora Generalnego Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Prezes – jak dotychczas - kieruje całokształtem działań Urzędu. Od dziś pod jego bezpośrednim nadzorem są:
1) Departament Prawno – Legislacyjny;
2) Departament Lotnisk;
3) Departament Żeglugi Powietrznej.
4) Biuro Prezesa;
5) Biuro Spraw Obronnych;
6) Zespół ds. Ochrony Informacji Niejawnych i Danych Osobowych.
Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych (dotychczas Wiceprezes ds. Operacyjno-Lotniczych) kierować będzie następującymi sprawami: nadzoru nad projektowaniem, budową i eksploatacją statków powietrznych i wyrobów lotniczych, ciągłą zdatnością do lotu statków powietrznych i wyrobów lotniczych, nadzoru nad eksploatacją statków powietrznych, certyfikacją działalności lotniczej w zakresie niezastrzeżonym do wyłącznej kompetencji Prezesa Urzędu, sprawami personelu lotniczego, badań lotniczo-lekarskich oraz sprawami oznakowania i rejestracji cywilnych statków powietrznych.
Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych sprawuje także nadzór nad działalnością delegatur terenowych Urzędu. Merytorycznie podlegają mu:
1) Departament Techniki Lotniczej;
2) Departament Operacyjno – Lotniczy;
3) Departament Personelu Lotniczego;
4) Biuro Delegatur Terenowych.
Wiceprezes ds. Transportu Lotniczego (dotychczas Wiceprezes ds. Technicznych) kieruje od dziś sprawami rynku transportu lotniczego, międzynarodowych umów lotniczych, ochrony lotnictwa cywilnego przed aktami bezprawnej ingerencji, ułatwień w lotnictwie cywilnym oraz ochrony praw pasażerów lotniczych. Koordynuje również realizację zadań Urzędu wynikających z członkowstwa w Radzie Ochrony i Ułatwień w Lotnictwie Cywilnym.
Wiceprezesowi ds. Transportu Lotniczego podlegają merytorycznie:
1) Departament Rynku Transportu Lotniczego;
2) Departament Ochrony i Ułatwień w Lotnictwie Cywilnym;
3) Komisja Ochrony Praw Pasażerów.
Dyrektor Generalny Urzędu zapewnia warunki działania i organizację pracy ULC, wykonuje zadania z zakresu państwowego zasobu kadrowego i służby cywilnej, realizuje politykę personalną oraz wykonuje czynności w zakresie stosunku pracy wobec pracowników Urzędu współdziałając z Szefem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Dyrektorowi Generalnemu Urzędu merytorycznie podlegają:
1) Biuro Dyrektora Generalnego;
2) Stanowisko ds. Audytu Wewnętrznego;
3) Stanowisko ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej;
4) Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością.