Uprzejmie informujemy, że z inicjatywy AOPA Poland odbyło się spotkanie pracowników Departamentu Techniki Lotniczej Urzędu Lotnictwa Cywilnego z przedstawicielami środowiska lotniczego.
Celem spotkania było przybliżenie użytkownikom i właścicielom statków powietrznych nowych przepisów prawa europejskiego w zakresie bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego.
Spotkanie to było kontynuacją cyklu spotkań zainicjowanego przez Prezesa ULC z przedstawicielami: przewoźników lotniczych (styczeń 2009) oraz certyfikowanych organizacji lotniczych (luty 2009)
Zagadnienia poruszane na spotkaniu dotyczyły nowych wymagań dotyczących ciągłej zdatności do lotu, które zaczną obowiązywać po 28 września 2009 roku. Tego dnia upływa ostateczny termin wdrożenia przepisu Part-M (Załącznik 1 do Rozporządzenia Komisji (WE) 2042/2003) dla statków powietrznych nie wykorzystywanych w zarobkowym przewozie lotniczym. Szczególną uwagę zwrócono na konieczność posiadania Programu Obsługi Technicznej zgodnego z przepisem Part-M M.A.302, zatwierdzonego przez Prezesa ULC. Oznacza to, że od 29.09.2009 roku nie będzie można eksploatować statków powietrznych, dla których nie zatwierdzono odpowiedniego Programu Obsługi Technicznej.
Kolejnym prezentowanym tematem była zmiana systemu nadzoru nad zdatnością do lotu polegająca na przekazaniu odpowiednio certyfikowanym organizacjom zarządzania ciągłą zdatności (CAMO wg Part-M podczęść G) części obowiązków nadzoru lotniczego - wykonywanie przeglądów zdatności do lotu i wystawianie odpowiednich poświadczeń ARC oraz przedłużanie ważności ARC będą realizowali odpowiednio upoważnieni inspektorzy tych organizacji.
Materiały informacyjne ze spotkania dostępne są na stronie internetowej Departamentu Techniki Lotniczej ULC.