Główna nawigacja Treść Narzędzia dostępności
Ponad 200 tys. osób wzięło udział w międzynarodowych targach ILA 2008, odbywających się w dniach 27.05 – 01.06.2008 r., w południowej części lotniska Berlin-Schonefeld.

Tradycja organizowania tego typu targów liczy już prawie 100 lat, a pierwsze z nich odbyły się latem 1909 roku we Frankfurcie. Berlin jest siedzibą targów ILA od 1992 roku, a odbywają się one co dwa lata.
ILA 2008 to jedna z ważniejszych światowych imprez lotniczych. Teren wystawowy zajmuje 15 hektarów, z czego jedna trzecia znajduje się w hangarach.

***

Na tegorocznych targach swoje wyroby lotnicze i kosmiczne prezentowało ponad 1000 wystawców z 40 krajów, a eksponowanych było ponad 300 statków powietrznych różnych typów. Zdecydowana większość samolotów prezentowała swoje możliwości w locie podczas odbywających się codziennie pokazów. Starty odbywały się bezpośrednio z terenu wystawowego na płycie lotniska. W locie można było obejrzeć współczesne najnowsze samoloty cywilne i wojskowe m.in: Airbus A380, Boeing C-17, Rockwell B-1B Lancer, Eurofighter Typhoon oraz śmigłowce Eurocopter Tiger, NH-90, Boeing CH-47 Chinook i Mi-24. Natomiast spośród samolotów historycznych swoje możliwości prezentowały: Junkers Ju-52, Douglas DC-6, Douglas C-47 Dakota, Me-262. P-51 Mustang, Supermarine Spitfire i Consolidated PBY-5A Catalina.

Podczas targów odbyły się też liczne sympozja, kongresy, konferencje na temat techniki lotniczej: ILA HeliCenter (Centrum Helikopterów), ILA Corporate Aviation (Komercyjny i biznesowy ruch lotniczy), ILA General Aviation Avenue (Lotnictwo sportowe: szybownictwo i prywatne), ILA Space Word (Astronautyka i badania przestrzeni kosmicznej). Jednym z najważniejszych tematów targów była też ochrona środowiska i rosnące ceny ropy naftowej.

Na ILA 2008 znajdowała się też ekspozycja polskiego przemysłu lotniczego (The Aviation and Radio-Electronics Capital Group Poland). Przedmiotem oferty był sprzęt lotniczy oraz wyroby wytwarzane w zakładach wchodzących w skład grupy kapitałowej.  Ponadto, znaczącym polskim akcentem był eksponowany na ziemi i w locie sprzęt lotniczy znajdujący się na wyposażeniu polskich sił zbrojnych: MiG-29 i An-26 oraz samoloty  pochodzące z krajowej produkcji :PZL-104 Wilga i PZL-106 Kruk w barwach niemieckich.


stoiska_airbusa.jpg


cirrus_turbo_w_polskich_barwach_1.jpg

eorocopter_bo-105_1.jpg
 

a380_w_locie_2.jpg