Główna nawigacja Treść Narzędzia dostępności

O nas

Urząd Lotnictwa Cywilnego sprawuje nadzór nad lotnictwem cywilnym w Polsce. Do zadań i kompetencji Urzędu Lotnictwa Cywilnego, należy m. in. przyznawanie uprawnień przewoźnikom lotniczym i użytkownikom statków powietrznych, wydawanie zgód i decyzji w sprawach lotnictwa cywilnego, certyfikacja lotnisk i lądowisk, prowadzenie rejestru statków powietrznych.

Urząd działa na rzecz bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce. Najważniejsze wartości, na których opiera się działalność Urzędu, to: profesjonalizm, efektywność, transparentność, orientacja na klienta i praca zespołowa.

Strukturę Urzędu tworzą departamenty i biura oraz zlokalizowane w całej Polsce delegatury, które razem nadzorują:

  • transport lotniczy
  • infrastrukturę lotniskową
  • technikę i eksploatację sprzętu
  • żeglugę powietrzną
  • bezpieczeństwo lotów
  • szkolenie i licencjonowanie personelu lotniczego
  • prawa pasażerów
  • ochronę w lotnictwie cywilnym
  • bezzałogowe statki powietrzne
  • operacje lotnicze.

ULC współpracuje z organizacjami międzynarodowymi, m.in. z Organizacją Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO), Agencją Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i EUROCONTROL.

Lokalizacja

  • Główna siedziba Urzędu Lotnictwa Cywilnego mieści się przy ul. Marcina Flisa 2 w Warszawie
  • Urząd posiada delegatury oraz jednostki terenowe. Delegatury znajdują się:
    • w Gdańsku (z jednostką terenową w Poznaniu),
    • we Wrocławiu (z jednostkami terenowymi w Krakowie i Bielsku-Białej),
    • w Rzeszowie (z jednostką terenową w Świdniku).

Wejście do budynku znajduje się przy ul. Łopuszańskiej oraz parkingu. Wjazd na parking znajduje się od ul. Flisa.

Godziny pracy

Urząd:
8:15 – 16.15

Punkt Obsługi Klienta:
w poniedziałki: 8:00 – 18:00
od wtorku do piątku: 8:15 – 16:15

Kontakt do biur i departamentów
Kontakt do Kancelarii i Punktu Obsługi Klientów
Informacja o ULC w tekście łatwym do czytania i rozumienia (ETR)

Filmy o naszej działalności

 

Misja i wartości

Działamy na rzecz bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce

Wartości Urzędu Lotnictwa Cywilnego

  • Profesjonalizm
  • Efektywność
  • Transparentność
  • Orientacja na klienta
  • Praca zespołowa

Kierownictwo

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Julian Rotter

Sekretariat:
tel. (22) 520-75-20,
fax (22) 520-75-21

Czytaj więcej

p. o. Wiceprezesa ds. Standardów Lotniczych

Andrzej Kotwica

Sekretariat:
tel. (22) 520-72-46,
fax (22) 520-73-83

Czytaj więcej

p.o. Wiceprezesa ds. Transportu Lotniczego

Mateusz Bączkowski

Sekretariat: 
tel. (22) 520-72-44,
fax (22) 520-73-84

Czytaj więcej

Wiceprezes ds. Infrastruktury Lotniczej

Sekretariat: 
tel. (22) 520 74 46, 
fax (22) 520 74 62

Czytaj więcej

Dyrektor Generalny

Bogna Jobda

Sekretariat:
tel. (22) 520 74 16, 
fax (22) 520 73 05 

Czytaj więcej

Struktura

Delegatury

Szanowni Państwo,
przed wizytą w Delegaturze bądź Jednostce Terenowej prosimy o kontakt telefoniczny z danym biurem w celu ustalenia terminu spotkania. Informacje dotyczące realizacji spraw w delegaturach.

Skargi i wnioski

Uprzejmie informujemy, że do koordynacji rozpatrywania skarg i wniosków na działalność Urzędu Lotnictwa Cywilnego i jego pracowników wyznaczone jest Biuro Dyrektora Generalnego ULC. Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg oraz wniosków w ULC odbywa się zgodnie z przepisami Działu VIII (Skargi i wnioski) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego oraz przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

UWAGA: Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko oraz adres do korespondencji tradycyjnej osoby wnoszącej skargę lub wniosek. Zgodnie z § 8 pkt 1 ww. rozporządzenia Rady Ministrów skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu osoby wnoszącej sprawę pozostawione zostaną bez rozpoznania.

Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:

  • listownie na adres: Urząd Lotnictwa Cywilnego, ul. M. Flisa 2, 02-247 Warszawa
  • za pośrednictwem skrzynki e-mailowej Kancelarii ULC (kancelaria@ulc.gov.pl) lub innych dostępnych środków komunikacji elektronicznej.
  • pismem złożonym osobiście – w Punkcie Obsługi Klienta w siedzibie Urzędu przy ul. Flisa 2 w Warszawie (w poniedziałki w godz. 8:00-18:00, od wtorku do piątku w godz. 8:15-16:15)
  • ustnie do protokołu – w Punkcie Obsługi Klienta w siedzibie Urzędu przy ul. Flisa 2 w Warszawie (w poniedziałki w godz. 8:00-18:00, od wtorku do piątku w godz. 8:15-16:15) W przypadku złożenia skargi bądź wniosku w formie elektronicznej, należy zatwierdzić pismo przy użyciu profilu zaufanego lub opatrzyć je kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dla osób składających skargi i wnioski

Skargi na działalność lotniczą

W przypadku skarg na działalność lotniczą prosimy o wypełnienie formularza elektronicznego.
Każde zgłoszenie przy użyciu formularza będzie traktowane jako skarga w rozumieniu przepisów działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego.

Prosimy o załączenie materiału filmowego lub zdjęciowego dokumentującego zdarzenie, jeżeli są Państwo w jego posiadaniu

Zgłoś skargę

Patronaty Prezesa ULC

Zasady ubiegania się o patronat honorowy Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego lub udziału Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w Komitecie Honorowym.