Aktualności
Seminarium poświęcone planowanym zmianom w przepisach dotyczących bezzałogowych statków powietrznych
- Szczegóły
W dniu 11 marca 2016 roku odbyło się organizowane Urząd Lotnictwa Cywilnego Seminarium poświęcone omówieniu zagadnień związanych z planowanymi zmianami w przepisach w obszarze lotnictwa bezzałogowego. Seminarium dedykowane było wszystkim osobom zainteresowanym problematyką wykonywania lotów UAV oraz szkoleniami, egzaminowaniem i licencjonowaniem operatorów bezzałogowych statków powietrznych. W seminarium odbywającym się na auli Uczelni Łazarskiego w Warszawie wzięło udział kilkaset przedstawicieli firm lotniczych zajmujących się bezzałogowymi statkami powietrznymi, posiadaczy świadectw kwalifikacji operatora bezzałogowych statków powietrznych oraz osoby zainteresowane kwestią przepisów w zakresie bezzałogowego lotnictwa.
- Szczegóły
W dniach 9-10 marca 2016 r. w siedzibie Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej w Warszawie odbyło się trzecie posiedzenie Zarządu Bałtyckiego Funkcjonalnego Bloku Przestrzeni Powietrznej (Baltic FAB), któremu przewodniczyli przedstawiciele ministerstw właściwych ds. transportu Polski i Litwy. W spotkaniu uczestniczyli także reprezentanci Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej oraz Ministerstwa Obrony Narodowej oraz ich litewscy odpowiednicy.
- Szczegóły
W dniach 11- 29 stycznia 2016 r. odbyła się faza komitetowa 207. Sesji Rady ICAO. Każdy tydzień Rady rozpoczynał się spotkaniami unijnymi, przygotowującymi członków do kolejnych komitetów. Ponadto w drugim tygodniu sesji z uwagi na spotkania grupy EAG (Environmental Advisory Group) odbyły się dodatkowe spotkania koordynacyjne UE.
- Szczegóły
W związku z bardzo dużym zainteresowaniem Seminarium poświęconemu planowanym zmianom w przepisach dotyczących bezzałogowych statków powietrznych uprzejmie informujemy, że odbędzie się ono na auli nr 58 na Uczelni Łazarskiego w dniu 11 marca 2016 r. w godzinach 09.15-15.00. Aula może pomieścić ponad 400 uczestników. Wszystkie osoby, które zgłosiły już chęć uczestnictwa zostaną powiadomione o zmianie lokalizacji drogą mailową.
Wstęp jest wolny i nie wymaga rejestracji.
Zapraszamy do zapoznania się z agendą seminarium:plik do pobrania318.43 KB
Seminarium poświęcone planowanym zmianom w przepisach dotyczących bezzałogowych statków powietrznych
- Szczegóły
Urząd Lotnictwa Cywilnego serdecznie zaprasza na seminarium poświęcone omówieniu zagadnień związanych z planowanymi zmianami w przepisach w obszarze lotnictwa bezzałogowego. Seminarium dedykowane jest wszystkim osobom zainteresowanym problematyką wykonywania lotów UAV oraz szkolenia, egzaminowania i licencjonowania operatorów bezzałogowych statków powietrznych.
Aktualizacja: W związku z dużym zainteresowaniem limit miejsc został wyczerpany. Wszystkie osoby zarejestrowane na seminarium otrzymają potwierdzenie udziału drogą mailową do końca dnia 2 marca 2016 r.
- Szczegóły
Informujemy, że Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) przedłużyła do 14 marca 2016 roku termin na zgłaszanie uwag do proponowanych zmian w przepisach (NPA2015-14 SERA C - AMC & GM) odnoszących się do akceptowalnych sposobów spełniania wymagań i wytycznych do przepisów SERA-IR część C. Zapraszamy do zapoznania się dokumentem opublikowanym na stronie internetowej EASA.
- Szczegóły
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego informuje, że od dnia 18 lutego 2016 r. obowiązuje Rozporządzenie Komisji (UE) nr 83/2014 z dnia 29 stycznia 2014r. zmieniające rozporządzenie (UE) nr 965/2012 ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do operacji lotniczych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008. Rozporządzenie ustanawia nowe wymagania w zakresie ograniczeń dotyczących czasu lotu i służby oraz wymagania dotyczące wypoczynku członków załóg statków powietrznych wykonujących operacje CAT, prowadzone przy użyciu samolotu.
- Szczegóły
Informujemy, że Firma Orolia Limited opublikowała informację o problemie technicznym występującym w niektórych modelach nadajników Kannad SafeLink Manual+ GPS oraz Kannad SafeLink Auto GPS, który może powodować, że EPIRB nie zadziała w sytuacji awaryjnej. W związku z powyższym wszyscy właściciele, którzy podejrzewają, że ich nadajnik może posiadać tę wadę, nie powinni używać tych nadajników jako podstawowego wyposażenia swoich jednostek pływających oraz proszeni są do zarejestrowania się na stronie www.safelinkepirbsupport.co.uk. Po zarejestrowaniu zespól wsparcia Kannad Marine zapewni kontakt z lokalnym przedstawicielem firmy i wymianę wadliwego nadajnika.
- Szczegóły
Urząd Lotnictwa Cywilnego przypomina, że zgodnie z art. 4 pkt. 5 Rozporządzenia Wykonawczego Komisji (UE) nr 1079/2012 z dnia 16 listopada 2012 r. ustanawiającego wymogi dotyczące separacji międzykanałowej w łączności głosowej w jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej (Dz. U. UE 2012.320.14) do dnia 31 grudnia 2017 r. wszystkie radiostacje VHF (pokładowe i naziemne) muszą posiadać możliwość pracy z separacją międzykanałową 8,33 kHz. Niniejszy obowiązek nie dotyczy radiostacji naziemnych eksploatowanych przez instytucje zapewniające służby żeglugi powietrznej.
- Szczegóły
Uprzejmie informujemy, że w dniu 26 stycznia 2016 r. w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego zostały opublikowane wytyczne nr 2 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 25 stycznia 2016 r. w sprawie metod oceny, pomiaru oraz raportowania stanu nawierzchni drogi startowej. Przedmiotowe wytyczne wydano w celu zapewnienia jednolitego rozumienia charakterystyki tarcia nawierzchni mającej wpływ na sterowanie statkiem powietrznym, z uwzględnieniem najnowszych koncepcji dotyczących charakterystyk tarcia nawierzchni drogi startowej wypracowanych na forum międzynarodowym.