Aktualności
- Szczegóły
- Szczegóły
W związku z ogłoszonym przez Ministerstwo Infrastruktury działaniem na rzecz wsparcia walki z pandemią COVID-19 za pomocą dronów (publikacja na portalu gov.pl) pragniemy poinformować, że Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (PAŻP) przyjmuje zgłoszenia operatorów poprzez wykorzystanie systemu do koordynacji operacji bezzałogowych statków powietrznych – PansaUTM.
- Szczegóły
Uprzejmie informujemy, że obecnie trwają prace nad zmianą przepisów krajowych w zakresie umożliwienia operatorom UAVO automatycznego przedłużenia ważności uprawnień oraz badań lotniczo-lekarskich na czas trwania epidemii, jednak nie dłużej niż na 6 miesięcy od daty końca ich ważności wskazanej w świadectwie.
- Szczegóły
W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 w dniu 1 kwietnia 2020 roku Prezes ULC zgłosił do Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) odstępstwa w zakresie spełnienia wymagań pkt ADR.OR.D.017, ADR.OPS.B.025 rozporządzenia Komisji (UE) nr 139/2014 z dnia 12 lutego 2014 r. ustanawiającego wymagania oraz procedury administracyjne dotyczące lotnisk zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008, oraz w zw. z AMC1 ADR.OR.D.005 (b)(8) lit. c, AMC1 ADR.OPS.B.005(c), AMC1 ADR.OPS.B.010 (b);(c), AMC2 ADR.OPS.B.010 (b);(c), AMC3 ADR.OPS.B.010 (b);(c), AMC1 ADR.OPS.B.010 (d) Akceptowalnych Sposobów Spełnienia Wymagań (AMC) oraz Materiałów Zawierających Wytyczne (GM) w zakresie wymagań dla władz, organizacji oraz funkcjonowania lotnisk Wydanie pierwsze z dnia 27 lutego 2014 r. (Załącznik do Decyzji Dyrektora Wykonawczego EASA nr 2014/012/R) z późniejszymi zmianami wprowadzonymi decyzją Dyrektora Wykonawczego EASA nr 2016/009/R z dnia 23 maja 2016 (zmiana 1) oraz nr 2017/017/R z dnia 10 lipca 2017 (zmiana 2).
- Szczegóły
W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 w dniu 2 kwietnia 2020 roku Prezes ULC zgłosił do Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) tymczasowe zwolnienie dotyczące ważności ARC statków powietrznych pozostających w środowisku kontrolowanym w zakresie spełnienia wymagań pkt. M.A.901(a), (c), (e) i (f) Załącznika I (Part-M) oraz pkt. ML.A.901(a) i (c) Załącznika Vb (Part-ML) do rozporządzenia Komisji (UE) NR 1321/2014 z dnia 26 listopada 2014 r. w sprawie ciągłej zdatności do lotu statków powietrznych oraz wyrobów lotniczych, części i wyposażenia, a także w sprawie zatwierdzeń udzielanych organizacjom i personelowi zaangażowanym w takie zadania (Dz.U. L 362 z 17.12.2014, s. 1, z póżn. zm.).
- Szczegóły
Informujemy, że od 24 marca 2020 roku, Rozporządzenie (UE) nr 2019/1383 oraz rozporządzenie (UE) nr 2020/270 zmieniające Rozporządzenie (UE) nr 1321/2014, wprowadzają w obszarze ciągłej zdatności do lotu nowe typy organizacji tj. organizacje kompleksowej zdatności do lotu (CAO) certyfikowane zgodnie z Part CAO oraz organizacje zarządzania ciągłą zdatnością do lotu (CAMO) certyfikowane zgodnie z Part CAMO.
Szczegóły znajdą Państwo w zakładce "Transfer certyfikatów do CA(M)O"
- Szczegóły
W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 w dniu 24 marca 2020 roku Prezes ULC zgłosił do Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) odstępstwa w zakresie spełnienia wymagań pkt FCL.055, FCL.625, FCL.740, FCL.940 i FCL.1025 Załącznika I oraz pkt MED.A.045 i MED.C.030 Załącznika IV do rozporządzenia Komisji (UE) nr 1178/2011 z dnia 3 listopada 2011 r. ustanawiającego wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym oraz pkt 66.A.40 Załącznika III do rozporządzenia Komisji (UE) nr 1321/2014 z dnia 26 listopada 2014 r. w sprawie ciągłej zdatności do lotu statków powietrznych oraz wyrobów lotniczych, części i wyposażenia, a także w sprawie zatwierdzeń udzielanych organizacjom i personelowi zaangażowanym w takie zadania.
- Szczegóły
W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 w dniu 25 marca 2020 roku Prezes ULC zgłosił do Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) zwolnienie w zakresie spełnienia wymagań pkt ORO.GEN.110, ORO.FC.130, ORO.FC.230, ORO.FC.330, ORO.FC.A.245, ORO.CC.140 oraz ORO.TC.135 Załącznika III (Part-ORO) oraz pkt SPA.DG.105 Załącznika V (Part-SPA) do rozporządzenia Komisji (UE) nr 965/2012 z dnia 5 października 2012 r. ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do operacji lotniczych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 (Dz.U. L 296 z 25.10.2012, str. 1—148).
- Szczegóły
W celu minimalizacji utrudnień dla kontrolerów spowodowanych przez rozprzestrzenianie się koronawirusa, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego udzielił odstępstwa od stosowania niektórych przepisów rozporządzenia Komisji (UE) 2015/340 z dnia 20 lutego 2015 r. ustanawiającego wymagania techniczne i procedury administracyjne dotyczące licencji i certyfikatów kontrolerów ruchu lotniczego zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008, zmieniającego rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 923/2012 i uchylającego rozporządzenie Komisji (UE) nr 805/2011 (Dz. Urz. UE. L Nr 63, str. 1).
- Szczegóły
Przestrzeń powietrzna nad Polską jest otwarta, ruch tranzytowy nad Polską odbywa się przez cały czas, a do Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) oraz Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (PAŻP) nie wpłynęła prośba ze strony rosyjskiej o zgodę na przelot dla takiego lotu.