W dniu 26 stycznia 2024 r. Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zgodnie z art. 4 ust. 1 Rozporządzenia Komisji (UE) 2018/1048 z dnia 18 lipca 2018 r ustanawiającym wymogi korzystania z przestrzeni powietrznej i procedury operacyjne dotyczące nawigacji w oparciu o charakterystyki systemów, zatwierdził Performance Based Navigation Transition Plan (PBN TP) wersja 0.3.1.
Jest to dokument określający plany stopniowego wdrażania w polskiej przestrzeni powietrznej procedur lotu wykorzystywanych do nawigacji opartej wyłącznie o charakterystyki systemów zgodnych z koncepcją PBN.
Performance Based Navigation (PBN) stanowi główny element globalnej koncepcji Zarządzania Ruchem Lotniczym Przestrzenią Powietrzną (ATM). Obserwowany wzrost ruchu lotniczego wymaga projektowego zagwarantowania możliwości jego obsługi, poprzez zapewnienie zastosowania zaawansowanych poziomów serwisu ATM. Wprowadzenie najnowszych systemów wymaga jednak czasu, a PBN TP pozwoli na implementację wyposażenia/modernizacji do odpowiednio wyższych poziomów: statków powietrznych, lotniczych centrów operacyjnych, lotnisk, obiektów ATM zgodnie z przyjętym programem.