O nas

Urząd Lotnictwa Cywilnego sprawuje nadzór nad lotnictwem cywilnym w Polsce.
Do zadań i kompetencji Urzędu Lotnictwa Cywilnego, należy m. in. przyznawanie uprawnień przewoźnikom lotniczym i użytkownikom statków powietrznych, wydawanie zgód i decyzji w sprawach lotnictwa cywilnego, certyfikacja lotnisk i lądowisk, prowadzenie rejestru statków powietrznych.
Urząd działa na rzecz bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce.
Najważniejsze wartości, na których opiera się działalność Urzędu, to: profesjonalizm, efektywność, transparentność, orientacja na klienta i praca zespołowa.

Strukturę Urzędu tworzą departamenty i biura oraz zlokalizowane w całej Polsce delegatury, które razem nadzorują:

  • transport lotniczy
  • infrastrukturę lotniskową
  • technikę i eksploatację sprzętu
  • żeglugę powietrzną
  • bezpieczeństwo lotów
  • szkolenie i licencjonowanie personelu lotniczego
  • prawa pasażerów
  • ochronę w lotnictwie cywilnym
  • bezzałogowe statki powietrzne
  • operacje lotnicze.

ULC współpracuje z organizacjami międzynarodowymi, m.in. z Organizacją Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO), Agencją Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i EUROCONTROL.

Lokalizacja Urzędu Lotnictwa Cywilnego

  • Główna siedziba Urzędu Lotnictwa Cywilnego mieści się przy ul. Marcina Flisa 2 w Warszawie
  • Urząd posiada delegatury oraz jednostki terenowe. Delegatury znajdują się: w Gdańsku (z jednostką terenową w Poznaniu), we Wrocławiu (z jednostkami terenowymi w Krakowie i Bielsku-Białej), w Rzeszowie (z jednostką terenową w Świdniku).

    Wejście do budynku znajduje się przy ul. Łopuszańskiej. Wjazd na parking znajduje się od ul. Flisa.

Godziny pracy w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego

8:15 – 16.15
Punkt Obsługi Klienta: w poniedziałki: 8:00 – 18:00, od wtorku do piątku:  8:15 – 16:15

Kontakt do biur i departamentów

Kontakt do Kancelarii i Punktu Obsługi Klientów

pdfInformacja o ULC w tekście łatwym do czytania i rozumienia ETR.pdf663.35 KB

 

Misja i wartości

Działamy na rzecz bezpieczeństwa
i zrównoważonego rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce

Wartości Urzędu Lotnictwa Cywilnego

  • Profesjonalizm
  • Efektywność
  • Transparentność
  • Orientacja na klienta
  • Praca zespołowa

Kierownictwo

  • Piotr Samson Prezes Urzędu
    Lotnictwa Cywilnego

    Julian Rotter

    Sekretariat: 22 520 75 20


    Fax: 22 520 75 21

    czytaj więcej
  • Andrzej Kotwica p.o. Wiceprezesa ds.
    Standardów Lotniczych

    Andrzej
    Kotwica

    Sekretariat: 22 520 72 46


    Fax: 22 520 73 83

    czytaj więcej
  • Mateusz Bączkowski p.o Wiceprezesa ds.
    Transportu Lotniczego

    Mateusz
    Bączkowski

    Sekretariat: 22 520 72 44


    Fax: 22 520 73 84
    czytaj więcej

  • Michał Kozłowski Wiceprezes ds.
    Infrastruktury Lotniczej

    Michał
    Kozłowski

    Sekretariat: 22 520 72 46


    Fax: 22 520 74 62

    czytaj więcej
  • Jolanta Baran Dyrektor
    Generalny

    Jolanta
    Baran

    Sekretariat: 22 520 74 16


    Fax: 22 520 73 05

    czytaj więcej

 

Struktura organizacyjna

Struktura ULC

Delegatury

Szanowni Państwo,
przed wizytą w Delegaturze, bądź Jednostce Terenowej prosimy o kontakt telefoniczny z danym biurem w celu ustalenia terminu spotkania. Informacje dotyczące realizacji spraw w delegaturach (link) >>>

Skargi i wnioski

Uprzejmie informujemy, że do koordynacji rozpatrywania skarg i wniosków na działalność Urzędu Lotnictwa Cywilnego i jego pracowników wyznaczone jest Biuro Dyrektora Generalnego ULC. Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg oraz wniosków w ULC odbywa się zgodnie z przepisami Działu VIII (Skargi i wnioski) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego oraz przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

UWAGA: Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko oraz adres do korespondencji tradycyjnej osoby wnoszącej skargę lub wniosek. Zgodnie z § 8 pkt 1 ww. rozporządzenia Rady Ministrów skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu osoby wnoszącej sprawę pozostawione zostaną bez rozpoznania.

Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:

• listownie na adres: Urząd Lotnictwa Cywilnego, ul. M. Flisa 2, 02-247 Warszawa
• za pośrednictwem skrzynki e-mailowej Kancelarii ULC () lub innych dostępnych środków komunikacji elektronicznej.
• pismem złożonym osobiście – w Punkcie Obsługi Klienta w siedzibie Urzędu przy ul. Flisa 2 w Warszawie (w poniedziałki w godz. 8:00-18:00, od wtorku do piątku w godz. 8:15-16:15)
• ustnie do protokołu – w Punkcie Obsługi Klienta w siedzibie Urzędu przy ul. Flisa 2 w Warszawie (w poniedziałki w godz. 8:00-18:00, od wtorku do piątku w godz. 8:15-16:15) W przypadku złożenia skargi bądź wniosku w formie elektronicznej, należy zatwierdzić pismo przy użyciu profilu zaufanego lub opatrzyć je kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dla osób składających skargi i wnioski

 

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies