O nas
Urząd Lotnictwa Cywilnego sprawuje nadzór nad lotnictwem cywilnym w Polsce.
Do zadań i kompetencji Urzędu Lotnictwa Cywilnego, należy m. in. przyznawanie uprawnień przewoźnikom lotniczym i użytkownikom statków powietrznych, wydawanie zgód i decyzji w sprawach lotnictwa cywilnego, certyfikacja lotnisk i lądowisk, prowadzenie rejestru statków powietrznych.
Urząd działa na rzecz bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce.
Najważniejsze wartości, na których opiera się działalność Urzędu, to: profesjonalizm, efektywność, transparentność, orientacja na klienta i praca zespołowa.
Strukturę Urzędu tworzą departamenty i biura oraz zlokalizowane w całej Polsce delegatury, które razem nadzorują:
- transport lotniczy
- infrastrukturę lotniskową
- technikę i eksploatację sprzętu
- żeglugę powietrzną
- bezpieczeństwo lotów
- szkolenie i licencjonowanie personelu lotniczego
- prawa pasażerów
- ochronę w lotnictwie cywilnym
- bezzałogowe statki powietrzne
- operacje lotnicze.
ULC współpracuje z organizacjami międzynarodowymi, m.in. z Organizacją Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO), Agencją Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i EUROCONTROL.
Lokalizacja Urzędu Lotnictwa Cywilnego
- Główna siedziba Urzędu Lotnictwa Cywilnego mieści się przy ul. Marcina Flisa 2 w Warszawie
- Urząd posiada delegatury oraz jednostki terenowe. Delegatury znajdują się: w Gdańsku (z jednostką terenową w Poznaniu), we Wrocławiu (z jednostkami terenowymi w Krakowie i Bielsku-Białej), w Rzeszowie (z jednostką terenową w Świdniku).
Wejście do budynku znajduje się przy ul. Łopuszańskiej. Wjazd na parking znajduje się od ul. Flisa.
Godziny pracy w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego
8:15 – 16.15
Punkt Obsługi Klienta: w poniedziałki: 8:00 – 18:00, od wtorku do piątku: 8:15 – 16:15
Kontakt do biur i departamentów
Kontakt do Kancelarii i Punktu Obsługi Klientów
Informacja o ULC w tekście łatwym do czytania i rozumienia ETR.pdf663.35 KB
Misja i wartości
i zrównoważonego rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce
Wartości Urzędu Lotnictwa Cywilnego
- Profesjonalizm
- Efektywność
- Transparentność
- Orientacja na klienta
- Praca zespołowa
Kierownictwo
- Prezes Urzędu
Lotnictwa CywilnegoJulian Rotter
Sekretariat: 22 520 75 20
czytaj więcej
Fax: 22 520 75 21 - p.o. Wiceprezesa ds.
Standardów LotniczychAndrzej
KotwicaSekretariat: 22 520 72 46
czytaj więcej
Fax: 22 520 73 83 - p.o Wiceprezesa ds.
Transportu LotniczegoMateusz
BączkowskiSekretariat: 22 520 72 44
Fax: 22 520 73 84
czytaj więcej - Wiceprezes ds.
Infrastruktury LotniczejMichał
KozłowskiSekretariat: 22 520 72 46
czytaj więcej
Fax: 22 520 74 62 - Dyrektor
GeneralnyJolanta
BaranSekretariat: 22 520 74 16
Fax: 22 520 73 05
Struktura organizacyjna
Delegatury
Szanowni Państwo,
przed wizytą w Delegaturze, bądź Jednostce Terenowej prosimy o kontakt telefoniczny z danym biurem w celu ustalenia terminu spotkania. Informacje dotyczące realizacji spraw w delegaturach (link) >>>
Skargi i wnioski
Uprzejmie informujemy, że do koordynacji rozpatrywania skarg i wniosków na działalność Urzędu Lotnictwa Cywilnego i jego pracowników wyznaczone jest Biuro Dyrektora Generalnego ULC. Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg oraz wniosków w ULC odbywa się zgodnie z przepisami Działu VIII (Skargi i wnioski) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego oraz przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
UWAGA: Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko oraz adres do korespondencji tradycyjnej osoby wnoszącej skargę lub wniosek. Zgodnie z § 8 pkt 1 ww. rozporządzenia Rady Ministrów skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu osoby wnoszącej sprawę pozostawione zostaną bez rozpoznania.
Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:
• listownie na adres: Urząd Lotnictwa Cywilnego, ul. M. Flisa 2, 02-247 Warszawa
• za pośrednictwem skrzynki e-mailowej Kancelarii ULC () lub innych dostępnych środków komunikacji elektronicznej.
• pismem złożonym osobiście – w Punkcie Obsługi Klienta w siedzibie Urzędu przy ul. Flisa 2 w Warszawie (w poniedziałki w godz. 8:00-18:00, od wtorku do piątku w godz. 8:15-16:15)
• ustnie do protokołu – w Punkcie Obsługi Klienta w siedzibie Urzędu przy ul. Flisa 2 w Warszawie (w poniedziałki w godz. 8:00-18:00, od wtorku do piątku w godz. 8:15-16:15) W przypadku złożenia skargi bądź wniosku w formie elektronicznej, należy zatwierdzić pismo przy użyciu profilu zaufanego lub opatrzyć je kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dla osób składających skargi i wnioski