17 listopada 2002 roku weszła w życie ustawa Prawo lotnicze, na mocy której został powołany Urząd Lotnictwa Cywilnego. Dzisiaj obchodzimy 21. rocznicę tego wydarzenia.
Wszystkim Klientom naszego Urzędu, osobom związanym z lotnictwem oraz sympatykom awiacji, Kierownictwo i pracownicy Urzędu pragną podziękować za dotychczasową współpracę.
Serdecznie zachęcamy Państwa do dalszego działania na rzecz bezpieczeństwa w lotnictwie i rozwoju całego rynku usług lotniczych w Polsce.
Do zadań i kompetencji Prezesa Urzędu należy m. in. przyznawanie uprawnień przewoźnikom lotniczym i użytkownikom statków powietrznych, wydawanie zgód i decyzji w sprawach lotnictwa cywilnego, certyfikacja lotnisk i lądowisk, oraz prowadzenie rejestru statków powietrznych.
Naszą codzienną działalność przybliża film, do którego obejrzenia gorąco zachęcamy.
Obecną strukturę ULC tworzy jedenaście departamentów oraz kilka biur a także zlokalizowane w całej Polsce delegatury i jednostki terenowe, które razem nadzorują:
- transport lotniczy
- infrastrukturę lotniskową
- operacje lotnicze
- technikę i eksploatację sprzętu
- żeglugę powietrzną
- bezpieczeństwo lotów
- szkolenie i licencjonowanie personelu lotniczego
- ochronę w lotnictwie cywilnym
- bezzałogowe statki powietrzne
- prawa pasażerów
ULC współpracuje z organizacjami międzynarodowymi, m.in. z Organizacją Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego, Agencją Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego i EUROCONTROL.