17 listopada 2002 roku weszła w życie ustawa Prawo lotnicze, na mocy której został powołany Urząd Lotnictwa Cywilnego. Dzisiaj obchodzimy 22. rocznicę tego wydarzenia.
Z tej okazji pragniemy przekazać najlepsze życzenia naszym klientom oraz wszystkim, dla których lotnictwo stało się częścią życia zawodowego lub hobby, a także pasażerom korzystającym z transportu lotniczego.
22 lata temu wraz z wejściem w życie ustawy zniesiony został Główny Inspektorat Lotnictwa Cywilnego i Departament Lotnictwa Cywilnego Ministerstwa Infrastruktury, a pracownicy obu instytucji stali się pracownikami Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Do zadań i kompetencji Prezesa ULC należy m. in. przyznawanie uprawnień przewoźnikom lotniczym i użytkownikom statków powietrznych, wydawanie zgód i decyzji w sprawach lotnictwa cywilnego, certyfikacja lotnisk i lądowisk, oraz prowadzenie rejestru statków powietrznych.
Obecną strukturę ULC tworzy centrala w Warszawie oraz zlokalizowane w całej Polsce delegatury i jednostki terenowe, które razem nadzorują:
- transport lotniczy
- infrastrukturę lotniskową
- operacje lotnicze
- technikę i eksploatację sprzętu
- żeglugę powietrzną
- bezpieczeństwo lotów
- szkolenie i licencjonowanie personelu lotniczego
- ochronę w lotnictwie cywilnym
- bezzałogowe statki powietrzne
- prawa pasażerów
ULC na arenie międzynarodowej współpracuje m.in. z Organizacją Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego, Agencją Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego i EUROCONTROL.
Naszą codzienną działalność przybliża film, do którego obejrzenia gorąco zachęcamy.