Aktualności
-
Kontakt do Komisji Ochrony Praw Pasażerów oraz Rzecznika Praw Pasażerów
Informacje w zakresie ochrony praw pasażerów oraz postępowania dotyczącego składania skarg są dostępne na stronie internetowej Urzędu Lotnictwa Cywilnego w zakładce „Rzecznik Praw Pasażerów” oraz „Dla pasażerów”. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres mailowy lub .
24.06.2019 Aktualizacja: 02.10.2023
-
Zawieszenie wykonywania czynności kancelaryjnych w Delegaturze Południowo-Wschodniej w Rzeszowie oraz w Bielsku Białej
Informujemy, że w dniach od 18 czerwca do 11 lipca 2019 roku w Delegaturze Południowo-Wschodniej w Rzeszowie zostaje czasowo zawieszone wykonywanie czynności kancelaryjnych tj. przyjmowanie korespondencji (wniosków lub pism) oraz wydawanie licencji członków personelu lotniczego.
18.06.2019 Aktualizacja: 22.07.2019
-
Korzystanie z elastycznych elementów struktury przestrzeni powietrznej
W celu weryfikacji oraz publikacji w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego wykazu podmiotów uprawnionych do składania zamówień na elastyczne elementy struktury przestrzeni powietrznej, prosimy zainteresowane podmioty o przesłanie na adres e-mail: ; w terminie do 15 czerwca 2019 roku zgłoszenia z dopiskiem „WYKAZ PODMIOTÓW UPRAWNIONYCH”. Powinno ono także zawierać adres i stronę internetową podmiotów.
30.05.2019 Aktualizacja: 11.06.2019
-
Nowe wymagania EASA w zakresie CS-HPT-DSN
Uprzejmie informujemy, że na stronie internetowej Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego zamieszczone zostały nowe regulacje w zakresie wymagań certyfikacyjnych (CS) oraz materiałów zawierających wytyczne (GM) do projektowania naziemnych lotnisk dla śmigłowców (VFR), zlokalizowanych na lotniskach objętych wymaganiami rozporządzenia UE 2018/1139 (CS-HPT-DSN).
30.05.2019 Aktualizacja: 30.05.2019
-
Zgłaszanie naruszeń z zakresu Kultury Sprawiedliwego Traktowania (Just Culture)
W związku z wejściem z dniem 1 kwietnia 2019 r. w życie tzw. „noweli unijnej” ustawy Prawo Lotnicze (art. 21 ustęp 2 pkt 15 lit. e) uprzejmie zawiadamiamy, że Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego jest w myśl art. 16 ust. 12 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 376/2014 z dnia 3 kwietnia 2014 r. „w sprawie zgłaszania i analizy zdarzeń w lotnictwie cywilnym oraz podejmowanych w związku z nimi działań następczych” organem odpowiedzialnym za wykonanie ust. 6, 9 i 11 przedmiotowego rozporządzenia.
28.05.2019 Aktualizacja: 31.05.2019
-
Zmiana procedury rozpatrywania skarg pasażerów od 1 kwietnia 2019 r.
Informujemy, że w związku z nowelizacją ustawy Prawo lotnicze zmieniła się procedura rozpatrywania skarg pasażerów. Zgodnie z nowymi przepisami Prezes Urzędu (Komisja Ochrony Praw Pasażerów), nie rozpatruje już skarg pasażerów na odwołany/opóźniony lot lub odmowę przyjęcia na pokład. Wszystkie wnioski (skargi) złożone według starej procedury po 31 marca 2019 roku nie będą rozpatrywane z uwagi na brak podstawy prawnej.
26.07.2019 Aktualizacja: 12.03.2020
-
Zmiana godzin obsługi klientów Rejestru Cywilnych Statków Powietrznych
Rejestr Cywilnych Statków Powietrznych z uwagi na braki kadrowe od dnia 23 maja 2019 r. do odwołania będzie czynny dla interesantów w godzinach od 8.15 do 12.00. Prosimy o składanie dokumentów oraz kontakt telefoniczny w tych godzinach. Za powstałe niedogodności przepraszamy.
17.05.2019 Aktualizacja: 17.05.2019
-
Wskaźniki SPIs za I kwartał 2019 roku dla podmiotów lotniczych objętych obowiązkiem monitorowania poziomu bezpieczeństwa
Na stronie Urzędu Lotnictwa Cywilnego, w zakładce „Zarządzanie Bezpieczeństwem” został opublikowany Załącznik A do Krajowego Planu Bezpieczeństwa 2018 – 2021 (KPB 2018) – „Zestawienie wartości SPIs z kwartalnym i miesięcznym podziałem.”
17.05.2019 Aktualizacja: 24.12.2019
-
Nowa funkcjonalność w CBZ - Multikonta
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom organizacji lotniczych zarejestrowanych w Centralnej Bazie Zgłoszeń (CBZ), od dzisiaj istnieje możliwość założenia dodatkowych kont w systemie CBZ w ramach jednej i tej samej organizacji. Tym samym, każdy podmiot może posiadać kilka kont z różnymi loginami (i hasłami do nich). Poprzez multikonto można wysyłać zgłoszenia w imieniu organizacji (tak jak przez konto główne) oraz jest zapewniony podgląd do wszystkich już zgłoszonych zdarzeń w CBZ w ramach organizacji (także tych wysyłanych z konta głównego lub innych multikont).
16.05.2019 Aktualizacja: 24.12.2019
-
Informacja dla Klientów Komisji Ochrony Praw Pasażerów
W związku z ogromną ilością zapytań dotyczących ustalenia statusu skarg składanych na przewoźników do Komisji Ochrony Praw Pasażerów, uprzejmie informujemy, że z uwagi na rekordową liczbę skarg, które wpłynęły do KOPP i na ograniczone zasoby kadrowe, znacznie wydłużył się czas ich rozpatrywania.
Aktualny czas oczekiwania na zarejestrowanie skargi to ok. 3 miesiące, natomiast czas rozpatrzenia skargi to kolejne 6 miesięcy.
Dokładamy wszelkich starań, by rozpatrywać sprawy i udzielać Państwu informacji możliwie najszybciej. Jednakże prosimy w tym zakresie o wyrozumiałość i cierpliwość. Każda sprawa rozpatrywana jest indywidualnie, a w niektórych przypadkach konieczne są szczegółowe wyjaśnienia i opinie ekspertów, co dodatkowo wpływa na czas rozpatrywania skarg. Jednocześnie informujemy, że sprawy rozpatrujemy według kolejnosci zgłoszeń.
14.05.2019 Aktualizacja: 14.05.2019
Strona 61 z 115