Poziom hałasu statku powietrznego jest wpisywany do świadectwa na podstawie danych, zawartych w arkuszu danych do certyfikatu typu, opracowanego i opublikowanego przez EASA.
Jeśli samolot posiada np. silnik lub śmigło innego typu lub modelu, niż podane w bazie danych EASA, wówczas właściciel tego samolotu musi wystąpić do Agencji o wpisanie tej konfiguracji do bazy danych wysyłając pismo pod adresem: .
W przypadku, gdy ta konfiguracja nie była badana pod względem hałasu, wówczas posiadacz certyfikatu typu lub zatwierdzona przez EASA organizacja projektująca musi złożyć do Agencji wniosek o przeprowadzenie dla niej certyfikacji. Jeśli to nie zostanie wykonane, wówczas właściciel musi doprowadzić tę konfigurację do typowej (np. wymieniając silnik lub śmigło na inny model lub zabudowując tłumik).
02.09.2013 Aktualizacja: 30.06.2023