W dniach 14-15 kwietnia 2015 r. w Warszawie odbyło się spotkanie Rady Bałtyckiego Funkcjonalnego Bloku Przestrzeni Powietrznej (Baltic FAB), któremu przewodniczył wiceminister infrastruktury i rozwoju Sławomir Żałobka. Stronę litewską reprezentował wiceminister transportu i komunikacji Litwy Arijandas Šliupas. W spotkaniu uczestniczyli także Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Piotr Ołowski, p.o. Prezesa Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska oraz przedstawiciele Ministerstwa Obrony Narodowej.
Uczestnicy spotkania podjęli sześć kluczowych decyzji. Najważniejsze uzgodnienia podjęte podczas spotkania dotyczyły rozwoju systemów zarządzania ruchem lotniczym Polski i Litwy w kierunku technologii iTEC oraz rozpoczęcia negocjacji w sprawie przyłączenia do tzw. grupy systemowej iTEC / iCAS. Przystąpienie do tej grupy ma zapewnić pełną synchronizację rozwoju technologicznego polskich i litewskich służb żeglugi powietrznej z programem SESAR. Celem tych działań, wpisujących się w unijną koncepcję utworzenia Wspólnej Przestrzeni Powietrznej (SES), jest wdrożenie jednolitego systemu zarządzania ruchem lotniczym w Bałtyckim FAB w najbliższych latach.
Ponadto Ministrowie w jednej z podpisanych decyzji wskazali, że wspólna strategia rozwojowa Bałtyckiego FAB-u będzie zawierać długoterminowe cele i wytyczne dla dalszego rozwoju Programu, uwzględniając przy tym plany rozszerzenia Baltic FAB w przyszłości i podjęcie bliższej współpracy z innymi krajami. Postępy w realizacji prac nad wspólną inicjatywą Polski i Litwy, na które wskazali uczestnicy spotkania, jest zasługą wieloletniej i intensywnej współpracy wysokiej klasy ekspertów z obu krajów.
Spotkanie było kolejnym krokiem ku zwiększeniu efektywności i konkurencyjności instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej Bałtyckiego FAB i dało podstawy do umocnienia pozycji FAB-u Bałtyckiego w systemie Funkcjonalnych Bloków Przestrzeni Powietrznej w Europie.
Funkcjonalne bloki przestrzeni powietrznej stanowią strukturalny i organizacyjny komponent programu SES (Single European Sky - Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej), przyczyniający się do stopniowej integracji systemu zarządzania przestrzenią powietrzną. Aktualnie rozwijanych jest 9 inicjatyw FAB: UK-Ireland FAB, Danish-Swedish FAB, Baltic FAB, BLUE MED FAB, Danube FAB, FAB CE, FABEC, North European FAB oraz South West FAB.