W dniach od 2 do 20 listopada 2015 r. w siedzibie Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) w Montrealu odbyła się faza rady 206. sesji Rady ICAO. W posiedzeniach Rady wzięła udział stała przedstawicielka w Radzie ICAO - dr hab. Magłorzata Polkowska.
W każdym tygodniu Rady odbywały się spotkania koordynacyjne UE, podczas których przedstawiciele państw UE w Radzie dyskutowali na temat zajmowanych stanowisk na posiedzeniach. W dniu 2 listopada br. odbyło się spotkanie podgrupy komitetu ds. wydajności (WGGE) Rady ds. polityki ICAO, którego członkiem jest przedstawicielka Polski. Na spotkaniu dyskutowano między innymi nad uzgodnieniem definicji pojęcia „administrative instruction” oraz „policy”. Swoje propozycje przedstawiły delegacja polska i rosyjska. Polska propozycja, dotycząca rozszerzenia w definicjach katalogu przepisów, które mogą pojawić się w przyszłości w ICAO, została poparta przez delegację Boliwii. Definicja pojęcia polityki („policy”) została oparta o przepisy konwencji chicagowskiej. Pojęcie instrukcji administracyjnych („administrative instruction”) zostało przedstawione jako narzędzia dla wprowadzania tej polityki. Polska delegacja zaproponowała rozszerzenie definicji “policy”, tak aby mogło ono być oparte o szerszy zakres źródeł, niż tylko sama konwencja chicagowska. Takie rozwiązanie dałoby szansę, aby w przyszłości więcej dokumentów można włączyć do definicji „policy”. Propozycja rosyjska i amerykańska broniąca propozycji Sekretariatu skupiła się na podejściu funkcjonalnym. Uzgodniono, iż podgrupa powróci do tematu potencjalnych definicji po zakończeniu przyporządkowania istniejących instrukcji administracyjnych do istniejących polityk. Po południu odbyło się pierwsze posiedzenie Rady, które rozpoczęto minutą ciszy dla uczczenia ofiar katastrofy samolotu rosyjskiego w Egipcie. Następnie głos zabrały delegacja rosyjska i egipska w sprawie współpracy w badaniu przyczyn wypadku. Na posiedzeniu dyskutowano na temat możliwości zastosowania elektronicznego systemu głosowania podczas 39. Zgromadzenia Ogólnego ICAO w 2016 r. Rada zaakceptowała użycie takiego systemu, lecz poprosiła o rozeznanie przez Sekretariat innych opcji i ich kosztów. System zaproponowany przez Sekretariat wydał się bowiem Radzie zbyt kosztowny. Następnie Rada podjęła temat dotyczący wyboru członków Rady i zgodziła się z tym, iż w trzech grupach powinno być wybranych odpowiednio: 11, 12 i 13 państw. Następnie rozważano niektóre zagadnienia budżetowe odnośnie do administracyjnych i operacyjnych kosztów budżetowych. Następnie Dyrektor Biura ds. współpracy technicznej TCB przedstawił raport ustny na temat wyników i konkluzji sondażu przeprowadzonego przez Uniwersytet McGill w Montrealu co do satysfakcji klientów z pracy biura i prowadzonych przez niego programów. Członkowie Rady wypowiedzieli się pozytywnie co do raportu i poprosili Sekretariat o dalsze działania, w tym o opracowanie planu działania w nawiązaniu do wyników i rekomendacji sondażu. Rada uznała o zasadności przeprowadzenia podobnych ankiet w przyszłości (częściej niż raz na trzy lata).
W dniu 3 listopada 2015 r. odbyło się drugie spotkanie WGGE. Poruszane tematy nawiązywały do agendy nadchodzącego Zgromadzenia Ogólnego ICAO oraz kampanii „No country left behind”, programu prac Rady, polityki ICAO ds. polityki oraz raportów na temat działań podgrupy ds. wydajności i zarządzania (SGPM) i podgrupy ds. oceny ryzyka (SGRA). W odniesieniu do raportu z działania grupy SGPM przewodniczący WGGE poprosił, aby grupa kontynuowała swoje prace w oparciu o powstający budżet ICAO oraz zachęcił inne delegacje o przesyłanie propozycji mierzalnych KPI’s do reprezentanta Nigerii (szefa podgrupy). Członkiem podgrupy jest też Polska. Szefowa grupy ds. oceny ryzyka z Australii zapowiedziała warsztaty na następnej sesji fazy komitetowej Rady informujący o aktywności grupy. W dniu 4 listopada 2015 r. odbyło się drugie posiedzenie Rady, podczas którego rozważono rekomendacje oraz konkluzje dotyczące prac panelu ds. ułatwień. Zdecydowano o potrzebie kontynuacji audytu wyłącznie do spraw związanych ze standardami bezpieczeństwa znajdujących się w Załączniku 9 (Ułatwienia). Następnie Rada zaakceptowała agendę na 27 spotkanie panelu ds. security - AVSECP/27, który odbędzie się w dniach 14-18 marca 2016 r. w siedzibie ICAO. Ponadto przyjęto rekomendacje wydane podczas 206. sesji Rady przez Wspólny Komitet Wspierania dotyczące duńskiej oraz islandzkiej umowy wspólnego finansowania oraz dokument dotyczący polityki antykorupcyjnej. Rada przedyskutowała również program roboczy prac Biura Audytu Wewnętrznego (Evaluation and Internal Audit Office – EAO) na 2016 rok. Podczas dyskusji reprezentantka Polski zapytała m. in. o proces wewnętrznego audytu ds. informatycznych oraz możliwość badania tzw. user-to-device ratio wewnątrz organizacji, po to aby zwiększyć efektywność jej prac. Później przedstawicielka Polski spotkała się na prośbę Sekretariatu z szefem EAO, aby przedyskutować ten problem. Dokument dotyczył raportu z oceny współpracy z podmiotami zewnętrznymi przez ICAO. Członkowie Rady mieli co do niego szereg pytań i wątpliwości. Poproszono Sekretariat o wyjaśnienie, co do zasadności działania grupy ds. branży. Ważną kwestią jest transparentność i skonkretyzowane zasady współpracy biznesu z ICAO. Po południu tego dnia odbyło się nieformalne spotkanie informacyjne Rady dotyczące programu ICAO pt. „No Country Left Behind” (NCLB), ICAO World Aviation Forum oraz UN SDGs – Sustainable Development Goals. Prezentacje przeprowadzili Dyrektorzy Biura Transportowego oraz Żeglugi Powietrznej ICAO. Reprezentantka Polski nawiązując do programu NCLB zasugerowała bardziej precyzyjne zdefiniowanie pojęcia państw nieprzekonanych do postępu tak, aby ICAO mogło lepiej zidentyfikować przyczyny niechęci tych państw i tym samym pomóc im w rozwoju. W dniu 5 listopada, grupa koordynacyjna UE spotkała się dwukrotnie z Prezydentem ECAC oraz Sekretarzem Wykonawczym ECAC. Podczas wieczornego spotkania Prezydent ECAC omówiła przebieg swoich spotkań z grupami regionalnymi i Prezydentem Rady dotyczących wyborów do Rady ICAO w 2016 r. Spotkania także dotyczyły kwestii ochrony środowiska i chęci państw w rozwiązaniu tego problemu, jakim jest MBM (Market Based Measures) na forum ICAO. Po południu Prezydent Komisji Żeglugi Powietrznej (ANC) zorganizował uroczystą konferencję z udziałem Prezydenta Rady i Sekretarza Generalnego ICAO, członków ANC i Rady z okazji jubileuszowej dwusetnej sesji Komisji. Przedstawione referaty dotyczyły wkładu prac ANC (w tym związanych z pracami w 17 panelach) w dotychczasowe i przyszłe działania ICAO dotyczące safety, w tym SARP’s. Dyskutowano o współpracy komisarzy ANC z Sekretariatem ICAO, biurami regionalnymi oraz Radą. Podczas prezentacji odbyło się również uroczyste wręczenie Nagrody Waltera Binaghi dla Pana Roba Butchera z Australii.
W dniu 6 listopada br. odbyło się trzecie posiedzenie Rady. Pierwszym omawianym tematem na agendzie było powołanie audytora zewnętrznego ICAO na lata finansowe 2017-2019. Rada zgodziła się wstępnie na przedłużenie umowy z obecnym zewnętrznym audytorem. Następnie Rada wybrała nowego szefa komitetu HRC (przedstawicielkę z Portugalii) z racji odejścia obecnego szefa HRC – członka Rady z Egiptu. Na zakończenie sesji, szef komitetu WGGE przedstawił raport na temat działania pod-grupy ds. wydajności i zarządzania (SGPM), której członkiem jest Polska. Prezydent Rady wezwał wszystkich reprezentantów delegacji do aktywnego udziału w rozbudowywaniu Kluczowych Wskaźników Wykonania (KPIs) po to, aby zoptymalizować wyniki. Na końcu spotkania Rada zaakceptowała raport z prac komitetu ds. kontaktów z krajami trzecimi (RHCC). 6 listopada po południu odbył się nieformalny briefing z udziałem przedstawicielki Holenderskiej Rady Bezpieczeństwa (Dutch Safety Board) informujący o rekomendacjach w sprawie zestrzelonego samolotu malezyjskiego MH-17 w lipcu 2014 r. Raport informował o 6 państwach, które uczestniczyły w badaniu wypadku: Wielkiej Brytanii, USA, Australii, Ukrainie, Holandii i Malezji. W swojej prezentacji przedstawiająca raport skupiła się na kilku rekomendacjach, w tym dotyczących zarządzania przestrzenią w strefach konfliktów, oceną ryzyka oraz odpowiedzialnością operatorów lotniczych (w tym IATA) oraz działań na poziomie ICAO (takich jak udostępnianie informacji o konfliktach, zmianie standardów, umożliwieniu wymiany doświadczeń i dobrych praktyk). Następnie głos zabrał przedstawiciel Rosji i przedstawił konieczność podjęcia ponownego dochodzenia technicznego w sprawie, w której Rosja ma duże doświadczenie. Zauważył jednak, iż prace w ICAO nad rekomendacjami powinny być dalej prowadzone. Prezydent Rady poparł propozycje kontynuacji prac w ICAO z udziałem przedstawicieli przemysłu. Dodał, iż szereg działań już zostało podjętych, w tym powstałe dwie grupy robocze ds. stref konfliktów i zmian traktatów dotyczących konfliktów. Obiecał również dalsze dyskusje w Radzie i ANC na ten temat.
W dniu 9 listopada, 2015 r. odbyło się posiedzenie komitetu finansowego FIC, na którym dyskutowano m.in. na temat budżetu i środków zapasowych na kwestie ad hoc w ICAO. Kolejnym omawianym dokumentem na FIC był dokument. W trakcie dyskusji nad nim zadecydowano o konieczności powiązania budżetu z planem biznesowym i utrzymania budżetu na niezmienionym poziomie (Zero Nominal Growth). Popołudniowa Rada omówiła raport Komisji Monitorowania i Pomocy (MARB). Zauważono, iż nie wszystkie informacje są przekazywane Radzie odnośnie postępu projektów i udziału w nich ekspertów z poszczególnych państw. Ustalono, że sekretariat powinien wspierać te działania celem dostarczenia informacji i udzielenia wsparcia. Następnie rozpoczęto tzw. safety week w Radzie ICAO, czyli dyskusję na temat dokumentów ANC. Tą część Rady rozpoczęto prezentacją ANB na temat wdrożenia przez państwa aneksów i ich zmian (w tym 19) i problemach z tym związanych. ANC ponadto przedstawiła podjęte przez ICAO działania dotyczące ustanawiania stref konfliktów (w tym mechanizmu działania). Poinformowano o tym, iż tymczasowa procedura działania co do mechanizmu została zatwierdzona przez Radę a w połowie grudnia mija czas na uwagi na State Letter od państw członkowskich. W chwili obecnej ICAO weryfikuje rekomendacje Dutch Safety Board i przygotowuje odpowiedź do Holandii w tej sprawie. ANB poinformował o dokonanych w tym roku zmianach aneksów i organizowanych przez ANB sympozjach (w tym RPAS i Aerospace) i zapowiedział kolejne spodziewane zmiany w 2016 r. oraz korekty planów bezpieczeństwa. Następnie omówiono raport Komisji ANC odnośnie do przyjęcia zmiany 39 do Załącznika 6, Części 1. Zmiana ta między innymi wprowadza standard wymagający powiadomienia operatora lub kontrolera ruchu lotniczego o swojej pozycji w co najmniej 15 minutowych interwałach. W Europie wymagany jest interwał 3 minut, ale taka opcja jest niemożliwa do zastosowania na całym świecie. Propozycja ICAO nie wyklucza powyższego wymagania w kontekście regionalnym, ale nie globalnym, biorąc pod uwagę różne regiony oraz ich możliwości techniczne. Dyskusja kontynuowana była podczas kolejnego, piątego posiedzenia Rady następnego dnia. W dyskusji reprezentantka Polski zapytała o możliwe formy pomocy, jakie mogą otrzymać państwa w wyniku tej zmiany oraz o sposoby przeciwdziałania ewentualnym przeszkodom. Ostatecznie Rada przyjęła proponowane zmiany, które wejdą w życie z dniem 8 listopada 2018 r. Następnie przewodniczący grupy ds. rewizji mechanizmu (RRG) z Libii przedstawił raport ustny z odbytych kilku spotkań. W skład grupy weszli przedstawiciele Chin, Japonii, Libii, Meksyku, Nigerii, Rosji, Wielkiej Brytanii i USA. Osiągnięcia grupy mają być przedstawione na kolejnej sesji Rady w 2016 r. Mechanizm skupia ponad 3,5 tys. użytkowników ze 137 państw. Ustalono 69 focal points (w tym PL i państwa CERG-u) w tym akces zgłosiły dwie organizacje: EUROCONTROL i ASECNA. Rosja wspomniała podczas dyskusji o braku akceptacji przez niektóre państwa (11), w tym Rosję co do procedury działania mechanizmu. Następnie Przedstawiciel Sekretariatu wygłosił raport na temat wyników spotkania specjalnej grupy do rewizji zastosowania traktatów ICAO do stref konfliktów (SGRAIT-CZ). Ustalono na nim m.in., iż nie ma potrzeby zmiany konwencji chicagowskiej na obecnym etapie i ICAO skupi się na modyfikacji istniejących procedur i aneksów. Przedstawicielka Polski w Radzie ICAO zaproponowała ustalenie terminów rozesłania informacji albo utworzenie platformy internetowej dla państw, aby móc lepiej skoordynować wszystkie elementy programu roboczego grupy, z zapewnieniem wymiany informacji między wszystkimi jej członkami. Rada uznała, że zamkniecie przestrzeni powietrznej powinno być częściej rozważane przez państwa biorące udział w konfliktach zbrojnych a ICAO powinno być bardziej aktywne, po to, aby państwa zachęcić do udziału w repozytorium. Ustalono (Polska delegatka poparła ta inicjatywę), iż informacje o raporcie zostaną przedstawione na najbliższym posiedzeniu Legal Committee w dniach 30 listopada - 3 grudnia br. Na zakończenie posiedzenia przedstawiony został i zatwierdzony program roboczy Komisji ANC. Ostatnim tematem spotkania był raport na temat oceny kompleksowego przeglądu implementowania planu bezpieczeństwa lotniczego w Afryce (AFI Plan. Raport przyjęto z zadowoleniem. Przedstawicielka Polski w dyskusji zasugerowała, aby propozycje planu przyjęły formę wykresu lub mapy działań podzielonego na konkretne fazy z pokazaniem celów do osiągnięcia w celu zwiększenia udziału państw zaangażowanych, co pomogłoby osiągnąć większą przejrzystość planu i kontrolę nad nim. Na zakończenie posiedzenia Rady reprezentantka Polski wygłosiła uroczyste przemówienie z okazji Polskiego Dnia Niepodległości. Tego dnia wszystkie delegacje zostały poczęstowane tradycyjnymi polskimi pączkami i zostały zaproszone na koncert muzyki klasycznej organizowany przez Bibliotekę Polską na Uniwersytetu McGill w Montrealu.
Podczas kolejnego dnia posiedzenia Rady w piątek, 13 listopada 2015 r. przedstawiono roczny raport Komitetu EAAC. UAE poparty przez szereg delegacji zaproponowały stworzenie grupy roboczej ułatwiającej działanie autonomiczne audytora wewnętrznego w ICAO. Następnie pożegnano dotychczasowego audytora wewnętrznego Jonathana Moora i podziękowano mu za dotychczasową pracę. Zgodził się on uczestniczyć w workshopie organizowanym w styczniu dla członków Rady co do oceny ryzyka w ICAO.
Grupa WGGE przedstawiła raporty dotyczące agendy na nadchodzące Zgromadzenie ICAO oraz prac podgrup, których członkiem jest Polska. Omówiono następujące dokumenty: agenda na 39 Zgromadzenie 2016 r., polityka ds. publikacji ICAO, dokument dotyczący prac grupy CC3P, w której wiceprzewodniczącą jest przedstawicielka Polski), dokument dotyczący prac grupy odpowiedzialnej za spotkania poza siedzibą ICAO tzw. off-site meeting- Strategy Planning Group report). W dniu 16 listopada odbyło się spotkanie komitetu ds. osobowych (HRC). Komitet zrecenzował przedstawionych kandydatów na pozycje dyrektorów w Sekretariacie (D-1 oraz D-2). Opracowana została krótka lista kandydatów (4 osoby) na poszczególne stanowiska, a ostateczną decyzję miała podjąć Sekretarz Generalna. Ponadto grupa robocza komitetu przedstawiła raport ustny na temat poprzedniego spotkania, podczas którego grupa przeprowadziła przegląd procesu rekrutacji w organizacji i wprowadziła zmiany zwiększające przejrzystość całego procesu. Zauważono konieczność opracowania polityki ICAO ds. secondees (osób delegowanych do pracy w ICAO przez rządy i przez nie opłacanych) i konsultantów. Poruszano tez kwestie konfliktu interesów i tzw. ujawnienia deklaracji finansowych (ang. finnacial disclosure) kandydatów do pracy w ICAO. Po południu tego samego dnia odbyło się dodatkowe spotkanie Rady. Minutą ciszy uczczono pamięć ofiar i poszkodowanych w atakach terrorystycznych w Paryżu w dniu 13 listopada 2015 r. Wiele delegacji, w tym Polska wyraziło swoje kondolencje i współczucie dla Francji i wszystkich ofiar ataków.
Pierwszym tematem dyskutowanym była odpowiedź Sekretarza Generalnej na Charter Letter napisany do niej przez Rade, po wyborze na to stanowisko. Dokument został dogłębnie przedyskutowany. Delegowana Polski zapytała o konkretny sposób, w jaki Pani Sekretarz będzie odpowiadała na potencjalne zagrożenia w zarządzaniu ICAO. Pani Sekretarz odpowiedziała, że Sekretariat zawsze powinien być czujny i wychwytywać potencjalne zagrożenia, aby ICAO mogło odpowiednio zareagować. Odnośnie do konkretnych działań, jak stwierdziła, Sekretariat obecnie pracuje nad mechanizmem i procedurą reagowania na zagrożenia i w przyszłości zwróci się do Rady w tej sprawie. Następnie omówiono dokument pt. Council President Awards/Certificates of recognition. Delegowana Polski ponownie zabrała glos i zasugerowała powstanie różnych kategorii nagród, aby w ten sposób zachęcić państwa do rozwoju i zwiększenia standardów w danej kategorii. Sekretarz Generalna stwierdziła, że celem takich nagród jest właśnie zachęcanie państw do podwyższenia swoich standardów. Prezydent Rady zatwierdził przedstawione kryteria na takie nagrody z jedną zmianą – należy się starać w miarę możliwości przyznawać po jednej nagrodzie dla każdego regionu. Prezydent Rady również poparł propozycję delegacji z Wenezueli, aby zdobywców nagrody zaprosić do siedziby w Montrealu na uroczystą ceremonię jej wręczenia. Szef komitetu finansowego (FIC) przedstawił raport ustny na temat ASHI-Scheme. Następnie FIC zaprezentował propozycję budżetu i planu biznesowego ARGF na 2016 r. oraz mechanizm koordynacyjny budżetu. Sekretarz Generalna odpowiedziała na pytanie, w jaki sposób plan biznesowy może być dopasowany do budżetu i struktury organizacji. Delegacja Portugalii zasugerowała połączenie planu i budżetu w jedno i przedstawiła różne scenariusze budżetu. Dwie delegacje stwierdziły, że teraz przy okazji budżetu byłby właściwy czas na restrukturyzację organizacji. Sekretarz Generalna nie przedstawiła swojego stanowiska, lecz wyraziła uznanie dla przedłożonych wskazówek Rady. Delegacja niemiecka uznała, że teraz nie ma już czasu na rekomendacje i porady, lecz na działanie. W ramach AOB prezydent zaproponował przyjęcie rezolucji co do wagi ochrony środowiska w lotnictwie, w ten sposób Prezydent nawiązał do rezolucji ostatniego Zgromadzenia ICAO oraz nadchodzącego szczytu klimatycznego w Paryżu w grudniu br. W dniu 18 listopada, 2015 sesja Rady rozpoczęła się tajnym głosowaniem na Prezydenta Komisji ANC, w wyniku którego obecny Prezydent (Farid Zizi) został wybrany na kolejną kadencję. Kandydat z Francji zyskał 20 głosów przeciwko 14 (kontrkandydat z Japonii). 1 członek Rady wstrzymał się od głosu. Następnie dyskutowano na temat przedstawionych dokumentów ds. środowiska. Sekretarz Generalna przedstawiła temat dotyczący rozwoju i zmniejszenia emisji CO2 w lotnictwie międzynarodowym, ostatnich postępów w sprawach środowiska w ICAO oraz innych organizacjach UN. Reprezentant z Burkina Faso zaproponował tu, aby państwa, które otrzymują pomoc w tych działaniach na rzecz ochrony środowiska również dzieliły się swoimi doświadczeniami i sukcesami. Reprezentanci z Australii i Meksyku podkreślili, ze dodatkowe działania związane z celami zrównoważonego rozwoju są ważne i powinny być dołączone do budżetu. Wszystkie te uwagi zostały poparte przez Prezydenta Rady. Podkreślił on także, iż w sprawie “State Action Plans”, państwa są na różnych etapach zgłaszania swoich planów. Wspomniano przy tym również o próbach stworzenia wspólnego automatycznego systemu przekazywania danych dotyczących emisji CO2 – Sekretarz zachęcał wszystkie państwa do przyłączenia się do tej inicjatywy w przyszłości. Na zakończenie sesji przedstawiony został raport ustny na temat pracy Environmental Advisory Group (EAG). Prezydent zachęcał członków do znalezienia konsensusu, pomimo trudności w czasie kilkunastu, jak do tej pory, spotkań grupy. Prezydent podkreślił odpowiedzialność Rady za te działania i ich skuteczność, po to, aby zdążyć wypracować rozwiązanie przed kolejnym Zgromadzeniem na jesieni 2016 r. Zadecydowano także w dyskusji o kontynuacji organizacji przez ICAO GLADS w marcu/kwietniu 2016 r. Na końcu spotkania przedstawiono raport grupy WGGE dotyczący polityki i przyjęto go w całości.
Podczas dziewiątego posiedzenia Rady w dniu 20 listopada 2015 roku, pierwszym punktem porządku obrad były propozycje budżetowe na lata 2017-2018-2019. W raporcie ustnym komitet finansowy zasugerował, aby Sekretarz Generalna nie wybierała jednak opcji budżetu. Zaproponowano natomiast, aby Sekretarz Generalna przejrzała budżet oraz plan biznesowy i przygotowała jedną propozycje na następną sesje. Kolejnym punktem obrad była propozycja zwiększenia ilości miejsc w Radzie z 36 do 39 miejsc poprzez zmianę konwencji chicagowskiej: dokument przygotowany przez Portugalię i Arabię Saudyjską. Temat ten wywołał bardzo długą dyskusję, poprzedzoną serią spotkań bilateralnych UE i innych grup regionalnych. Na sesji wypowiedziała się większość członków Rady. Grupa Montrealska zasugerowała, że temat ten powinien być przedyskutowany podczas 39 Zgromadzenia. Delegowana Polski wypowiedziała się, że spotkania bilateralne co do zwiększenia ilości miejsc w Radzie były przydatne i więcej takich dyskusji powinno mieć miejsce przed konkretnymi ustaleniami w przyszłości, aby znaleźć wspólnie najlepszy sposób wprowadzanych zmian. Temat zwiększenia liczebności komisji ANC był również przedmiotem dyskusji. Wiele delegacji (wstępne poparcie wyraziła też Polska) poparło też ideę grup rotacyjnych w ANC, tak aby zapewnić lepszą reprezentację geograficzną i równowagę w komisji. Pod koniec spotkania, Prezydent podsumował wnioski Rady. Dodatkowe dyskusje w tej sprawie będą prowadzone podczas następnej sesji Rady. Ostatnie dodatkowe spotkanie Rady 206. sesji odbyło się po południu 20 listopada 2015 r. Mianowano na nim nowego dyrektora Biura Administracyjnego (ADB) z UK oraz zatwierdzono program roboczy pracy komitetów na 207. sesję Rady.