04.09.2018 Aktualizacja: 28.12.2021

Centralna Baza Zgłoszeń – opinie i uwagi

W związku z uruchomieniem operacyjnym Centralnej Bazy Zgłoszeń (https://cbz.gov.pl), Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego zachęca organizacje do przesyłania swoich uwag oraz propozycji dalszych zmian.


Zmiany te, po pozytywnym rozpatrzeniu, będą sukcesywnie wprowadzane do CBZ. Ograniczeniem jest tylko wymóg zgodności rozwiązań zastosowanych w CBZ z Rozporządzeniem UE nr 376/2014 oraz budżet ULC.


Propozycje zmian można przesyłać mailowo na adres :

 
Jednocześnie przypominamy o obowiązku uaktualnienia Instrukcji Operacyjnych w zakresie zgłaszania zdarzeń w nowym systemie (CBZ).
 
Państwa zgłoszenia w CBZ trafiają do ULC (właściwe Departamenty prowadzące nadzór nad Państwa organizacjami mają dostęp do bieżąco) oraz PKBWL. Zgłoszenia w CBZ nie są dostępne dla innych organizacji. Przekazywanie informacji o Państwa zgłoszeniach innym organizacjom pozostawiamy Państwu wg potrzeb i odpowiednich porozumień.
 
Informujemy, że w przypadku zdarzeń lotniczych zgłoszonych przed 1 września br., ich ewentualne aktualizacje wykonuje się "starym" trybem w kontakcie z PKBWL. CBZ obejmuje tylko nowe zgłoszenia po 1 września.

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies