W dniu 25 lutego 2015 r. w Kolonii odbyło się pierwsze w tym roku posiedzenie Zarządu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA Management Board). W posiedzeniu wziął udział Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Pan Piotr Ołowski - po raz pierwszy w charakterze Zastępcy Przewodniczącego Zarządu. W spotkaniu uczestniczył również Wiceprezes ULC Pan Maciej Kozłowski, który pełni funkcję Zastępcy Członka Zarządu EASA.
Pan Patrick Ky – Dyrektor Wykonawczy EASA przedstawił sprawozdanie z działalności Agencji. Poruszono w nim m. in. kwestie zaangażowania EASA w projekt SESAR, wirtualnej akademii, zmian w procesie legislacyjnym (w zakresie zwiększenia nacisku na ocenę skutków gospodarczych i finansowych regulacji, implementację PBR oraz poprawę jakości lingwistycznej), projektu Big Data, certyfikacji, a także zaangażowania EASA w badanie wypadków lotniczych, które miały ostatnio miejsce.
Przedmiotem dyskusji były również wyniki Konferencji Bezpieczeństwa Wysokiego Szczebla (HLSC/2), która odbyła się w dniach 2-5 lutego br. w siedzibie Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) w Montrealu. W szczególności podkreślono wkład Europy w wypracowanie stanowisk przedstawionych podczas konferencji i pozytywny rezultat działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa lotniczego, w tym w zakresie śledzenia tras lotu samolotów oraz systemu ostrzegania o rejonach zagrożonych konfliktem zbrojnym. Przedstawiona została również strategia EASA w zakresie badań prowadzonych przez Agencję. Zdaniem Agencji należy usprawnić koordynację projektów finansowanych z Unii Europejskiej w zakresie bezpieczeństwa. Jednym z najważniejszych punktów omawianych podczas posiedzenia była informacja nt. proponowanych zmian do rozporządzenia 216/2008. W ramach konsultacji przesłano do EASA około 6000 uwag. W najbliższym czasie zostanie przesłana do Komisji Europejskiej opinia EASA w tym zakresie.
Pan Piotr Ołowski – Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego poruszył sprawę zagrożeń spowodowanych oślepianiem pilotów wiązką lasera, co powoduje zagrożenie dla lotnictwa cywilnego. Zdaniem Prezesa ULC same przepisy karne są niewystarczające by zahamować to zjawisko, gdyż główną przyczyną tych incydentów jest brak świadomości, że kierowanie światła lasera w kierunku samolotu może oślepiać pilotów i narażać bezpieczeństwo pasażerów znajdujących się na pokładzie samolotu. Dlatego konieczne jest, aby przeprowadzić kampanię informacyjną, która umożliwi dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców i przyczyni się do zwiększenia świadomości zagrożenia jakie może spowodować takie nieodpowiedzialne zachowanie.
Zarząd podjął równeż decyzje dotyczące budżetu, planu prac Agencji oraz planu zatrudnienia na 2016 r., a także wieloletniego planu zatrudnienia na lata 2016-2018.