Współpraca między Prezesem Urzędu Lotnictwa Cywilnego a środowiskiem lotniczym, oparta na wzajemnym zaufaniu i zrozumieniu stanowi integralny element polityki lotnictwa cywilnego realizowanej przez Prezesa ULC. Potwierdzeniem powinno być działanie wszystkich pracowników Urzędu Lotnictwa Cywilnego zgodnie z jego wartościami oraz misją.
Nadzór lotniczy działając solidarnie według tych wartości i prezentujący profesjonalizm, bezstronność, transparentność, zorientowanie na klienta, powinien nie tylko dbać o kwestie związane z szeroko pojętym bezpieczeństwem czy oceną zgodności działania z prawem podmiotów nadzorowanych, ale również w ramach posiadanych uprawnień, kompetencji i narzędzi, wspierać oraz promować kulturę sprawiedliwego traktowania oraz budować relacje, pozwalające rozwijać działalność statutową lub gospodarczą związaną z lotnictwem. Niestety, w przeszłości wartości te w niedostateczny sposób były respektowane przez niektórych podległych Prezesowi ULC urzędników, co między innymi skutkowało koniecznością wszczęcia kilku postępowań sądowo-administracyjnych pomiędzy Organem a podległymi mu organizacjami, w tym również 3 takich postępowań pomiędzy Organem a Organizacją Obsługową IBEX-U.L. Sp. z o. o.
Obecne kierownictwo ULC, w szczególności Prezes ULC, stoi na straży idei jasno określającej misję i wartości Nadzoru lotniczego jako działanie prezentujące profesjonalizm, bezstronność, transparentność oraz zorientowanie na klienta i podległe Organowi Organizacje.
Promocja kultury sprawiedliwego traktowania i kultury bezpieczeństwa przeprowadzona w ramach m.in. dialogu ze środowiskiem jest warunkiem koniecznym do osiągnięcia wspólnie zamierzonych celów, co doprowadziło do nawiązania dialogu z IBEX – U.L. Sp. z o.o., który ma implikować polubownym zakończeniem postępowań sądowo-administracyjnych.
Dziękujemy przedstawicielom firmy IBEX – U.L. Sp. z o.o. za podjęcie dialogu w oparciu o wspomniane wartości, co pozwoliło wypracować koncyliacyjne rozwiązanie sporu.
Przykład powyższy dobitnie wskazuje, że wspólne starania i dialog z rozpoznawalnymi przedstawicielami organizacji lotniczych mogą w znacznym stopniu poprawić realne standardy działania Organu Władzy Lotniczej na rzecz szeroko pojętego środowiska lotniczego.
Dowodzi on pozytywnego zwrotu polityki Organu na rzecz rozwoju i promocji lotnictwa cywilnego, a co za tym idzie pomnażania majątku narodowego przez polski prywatny sektor lotniczy.