26.03.2018 Aktualizacja: 26.03.2018

Komunikat Prezesa

Współpraca między Prezesem Urzędu Lotnictwa Cywilnego a środowiskiem lotniczym, oparta na wzajemnym zaufaniu i zrozumieniu stanowi integralny element polityki lotnictwa cywilnego realizowanej przez Prezesa ULC. Potwierdzeniem powinno być  działanie wszystkich pracowników Urzędu Lotnictwa Cywilnego zgodnie z jego wartościami oraz misją.

 

Nadzór lotniczy działając solidarnie według tych wartości i prezentujący  profesjonalizm, bezstronność, transparentność,  zorientowanie na klienta, powinien nie tylko dbać o kwestie związane z szeroko pojętym bezpieczeństwem czy oceną zgodności działania z prawem podmiotów nadzorowanych, ale również w ramach posiadanych uprawnień, kompetencji i narzędzi, wspierać oraz promować kulturę sprawiedliwego traktowania oraz  budować relacje, pozwalające rozwijać działalność statutową lub gospodarczą związaną z lotnictwem. Niestety, w przeszłości wartości te w niedostateczny sposób były respektowane przez niektórych podległych Prezesowi ULC urzędników, co między innymi skutkowało koniecznością wszczęcia kilku postępowań sądowo-administracyjnych pomiędzy Organem a podległymi mu organizacjami, w tym również 3 takich postępowań pomiędzy Organem a Organizacją Obsługową IBEX-U.L. Sp. z o. o.

Obecne kierownictwo ULC, w szczególności Prezes ULC, stoi na straży idei jasno określającej misję i wartości Nadzoru lotniczego jako działanie prezentujące profesjonalizm, bezstronność, transparentność oraz zorientowanie na klienta i podległe Organowi Organizacje.

Promocja kultury sprawiedliwego traktowania i kultury bezpieczeństwa przeprowadzona w ramach m.in. dialogu ze środowiskiem jest warunkiem koniecznym do osiągnięcia wspólnie zamierzonych celów, co doprowadziło do nawiązania dialogu z IBEX – U.L. Sp. z o.o., który ma implikować polubownym  zakończeniem postępowań sądowo-administracyjnych.

Dziękujemy przedstawicielom firmy IBEX – U.L. Sp. z o.o. za podjęcie dialogu w oparciu o wspomniane wartości, co pozwoliło wypracować koncyliacyjne rozwiązanie sporu.

Przykład powyższy dobitnie wskazuje, że wspólne starania i dialog z rozpoznawalnymi przedstawicielami organizacji lotniczych mogą w znacznym stopniu poprawić realne standardy działania Organu Władzy Lotniczej na rzecz szeroko pojętego środowiska lotniczego.

Dowodzi on pozytywnego zwrotu polityki Organu na rzecz rozwoju i promocji lotnictwa cywilnego, a co za tym idzie pomnażania majątku narodowego przez polski prywatny sektor lotniczy.

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies