28.06.2016 Aktualizacja: 09.08.2016

Wyposażenie statków powietrznych użytkowanych zgodnie z Part-NCO – upłynięcie terminów zwolnień

Prezes Urzędu przypomina, że z dniem 25 sierpnia 2016, wyposażenie statków powietrznych użytkowanych zgodnie z wymaganiami załącznika VII Part-NCO rozporządzenia Komisji (UE) nr 965/2012 musi być dostosowane zgodnie z poniższymi wymaganiami:

a. NCO.OP.190 (Użycie dodatkowego tlenu) – szybowce,
b. NCO.IDE.A.155 lit b) ppkt 1 (Dodatkowy tlen w samolotach z kabiną bez hermetyzacji) – samoloty,
c. NCO.IDE.H.155 lit b ppkt 1 (Dodatkowy tlen w śmigłowcach z kabiną bez hermetyzacji) – śmigłowce,
d. NCO.IDE.S.130 lit. a) (Dodatkowy tlen) – szybowce,
e. NCO.IDE.B.121 lit. a) (Dodatkowy tlen) – balony,
f. NCO.IDE.A.170 (Awaryjny nadajnik lokalizacyjny (ELT)) – samoloty,
g. NCO.IDE.H.170 (Awaryjny nadajnik lokalizacyjny (ELT)) – śmigłowce,
h. NCO.IDE.S.115 lit. a) ppkt 2 (Operacje VFR – przyrządy pilotażowe i nawigacyjne) – szybowce,
i. NCO.IDE.S.120 lit. b) (Loty chmurowe – przyrządy pilotażowe i nawigacyjne) – szybowce.

Dostosowanie wyposażenia statków powietrznych związane jest z upływającym terminem zwolnienia (opt-out) zastosowanego przez Rzeczpospolitą Polską w 2013 i 2014 r w ramach programu wdrażania przepisów rozporządzenia Komisji (UE) nr 965/2012 w zakresie wyposażenia statków powietrznych określonych w wymaganiach załącznika VII Part-NCO.

Po tym terminie wszystkie statki powietrzne użytkowane zgodnie z wymaganiami Part-NCO musza spełniać stosowne wymagania podczęści IDE w zakresie wyposażenia. Rozporządzenie Komisji (UE) nr 965/2012 dotyczy tylko tych statków powietrznych, które posiadają certyfikat typu wydany lub uznany przez EASA

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies