W dniu 29 marca 2018 r. Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego zmienił certyfikat Lotniska Chopina w Warszawie poprzez jego rozszerzenie o możliwość wykonywania operacji lądowania w Kategorii IIIA na kierunku drogi startowej „33” .
Lotnisko Chopina w Warszawie (EPWA) stało się tym samym pierwszym w Polsce lotniskiem i zarazem jednym z niewielu w Europie, gdzie możliwe będzie wykonywanie operacji lądowania statków powietrznych w bardzo niekorzystnych warunkach pogodowych, tzw. warunkach ograniczonej widzialności (LVP). Dla Kategorii IIIA (CAT IIIA) wysokość względna decyzji do lądowania jest mniejsza niż 30 m (100 stóp), bądź bez wysokości względnej i zasięgu widzialności wzdłuż drogi startowej nie mniejszej niż 175 m.
Na skutek licznych działań Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze” – zarządzającego Lotniskiem Chopina w Warszawie (EPWA), przy współpracy Polskiej Agencja Żeglugi Powietrznej, zrealizowane zostały kluczowe inwestycje techniczne i infrastrukturalne oraz zmiany w procedurach operacyjnych lotniska, co w konsekwencji pozwoliło na pomyślne przeprowadzenie przez Urząd Lotnictwa Cywilnego procesu certyfikacji i wydanie wspomnianych uprawnień.
W trakcie testów praktycznych szczególną uwagę zwrócono na zabezpieczenie lotniska działającego w warunkach ograniczonej widzialności (LVP), a zwłaszcza przed zdarzeniami wtargnięcia na czynną drogę startową. Dzięki wdrożeniu nowych procedur, zgodnie z najwyższymi standardami EASA, takich jak m.in.: selektywnie włączane światła osi dróg kołowania, świetlne poprzeczki zatrzymania (stop-bar) przed drogą startową, świetlne poprzeczki miejsc pośredniego oczekiwania na drogach kołowania oraz SMR, możliwe było wydanie przedmiotowego certyfikatu.