W związku z epidemią koronawirusa w Chinach i licznymi zapytaniami pasażerów czy mogą zrezygnować z lotu w tamte rejony i otrzymać od przewoźnika pełen zwrot kosztu biletu, informujemy że przepisy prawa – zarówno na gruncie krajowym jak i europejskim – nie regulują w sposób szczególny takich sytuacji.
Większość przewoźników lotniczych wstrzymało albo mocno ograniczyło loty do Chin. Nie zapadły natomiast, jak na razie, decyzje przewoźników o wstrzymaniu lotów do innych rejonów Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej.
Zalecamy bezpośredni kontakt z przewoźnikiem, u którego pasażer ma wykupiony bilet .
Zalecamy też śledzenie informacji na stronie Głównego Inspektora Sanitarnego:
https://gis.gov.pl/aktualnosci/komunikat-dla-podrozujacych-nr-37-warszawa-1-marca-2020-r-opracowano-na-podstawie-danych-ecdc-oraz-who/