Dzisiaj, tj. 23 czerwca, obchodzimy Dzień Służby Publicznej, ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych w 2002 roku.
Sektor publiczny odgrywa istotną rolę w życiu społecznym i gospodarczym współczesnych państw. Wysoka jakość i szeroka dostępność usług publicznych wpływają na podniesienie poziomu życia obywateli.
Tym bardziej dzisiaj miło nam poinformować, że Urząd Lotnictwa Cywilnego otrzymał Znak Jakości w 7. edycji Ogólnopolskiego Konkursu dla Instytucji Administracji Publicznej „Przyjazny Urząd 2022” oraz statuetkę i Wyróżnienie Nadzwyczajne „Innowacyjny Urząd”.
Znak Jakości „Przyjazny Urząd” przyznawany jest urzędom o szczególnych osiągnięciach we wdrażaniu nowoczesnych, innowacyjnych rozwiązań odnoszących się do jakości usług publicznych. Certyfikat „Przyjazny Urząd” przyznaje Kapituła złożona z naukowców i praktyków, specjalizujących się w problematyce administracji publicznej i zarządzania jakością.
Wyróżnienie „Innowacyjny Urząd” przyznano za budowanie w Urzędzie nowoczesnej kultury organizacyjnej z wykorzystaniem innowacji technologicznych i procesowych, które w sposób bezpośredni wpływają na jakość obsługi Klienta.
Zdj. Z-ca Dyrektora Biura Dyrektora Generalnego ULC
Przyznając nagrodę uwzględniono m.in.
- utworzenie Centralnej Bazy Zgłoszeń
- powołanie Rzecznika Praw Pasażerów
- wdrożenie nowoczesnego systemu kolejkowego i przeprowadzenie remontu centrum egzaminacyjnego ULC wraz z poczekalnią
- uruchomienie pierwszego poza siedzibą Urzędu centrum egzaminacyjnego w Chełmie
- uruchomienie infolinii Rzecznika Praw Pasażerów i Komisji Ochrony Praw Pasażerów
- przeprowadzenie kampanii informacyjnych: