W związku z zaleceniami bezpieczeństwa zawartymi w raporcie Nr 2022-006 irlandzkiej komisji badania wypadków lotniczych, opublikowanym 27 maja 2022 r. dotyczącym wypadku samolotu BRM Aero, Bristell NG5 ‘Speedwing’, znak rozpoznawczy G-OJCS z 13 czerwca 2019 r. w miejscowości Belan w hrabstwie Kildare, Prezes ULC rekomenduje użytkownikom samolotu Bristell NG5 (obecna nazwa Bristell Classic) następujące działania:
- Sprawdzenie aktualności Instrukcji Użytkowania w Locie, w szczególności w zakresie wyznaczania położenia środka ciężkości;
- Sprawdzenie poprawności procedury określania położenia środka ciężkości w locie zamieszczonej w Instrukcji Użytkowania w Locie samolotu Bristell NG5;
- Zaleca się wykonywanie fazy lotu związanej z przeciągnięciem na egzemplarzach posiadających BRS-a (samolot który uległ wypadkowi nie był wyposażony w BRS-a);
- Zaleca się wykonywanie ćwiczeń polegających na wprowadzaniu samolotu w przeciągnięcie na wysokości powyżej 7000 ft;
- Zaleca się, aby ćwiczenia polegające na zamierzonym wprowadzaniu samolotu w fazę przeciągnięcia były wykonywane w ośrodku szkolenia lotniczego uprawnione do prowadzenia szkolenia na danym typie statku powietrznego.
Zalecamy również zapoznanie się z raportem:
http://www.aaiu.ie/sites/default/files/report-attachments/REPORT%202022-006.pdf