Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w związku z prowadzeniem bazy adresów elektronicznych
Administrator danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego z siedzibą w Warszawie (02-247), przy ul. Marcina Flisa 2.
Można się z nami kontaktować w następujący sposób:
1. listownie: ul. M. Flisa 2, 02-247 Warszawa
2. e-mailowo:
3. telefonicznie: +48 22 520 72 00
Inspektor ochrony danych
Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego:
1. listownie: Inspektor Ochrony Danych, ul. M. Flisa 2, 02-247 Warszawa
2. e-mailowo:
Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania przez Administratora Państwa danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z tym przetwarzaniem danych.
Cele i podstawa przetwarzania
Pani/Pana dane osobowe, w zakresie wynikającym z przepisów rozdziału 3 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 2320), dalej jako ustawa o doręczeniach elektronicznych, przetwarzane są w związku z prowadzeniem przez administratora danych rejestru publicznego - bazy adresów elektronicznych, w której gromadzone są adresy do doręczeń elektronicznych, w tym w celu:
• automatycznej aktualizacji danych dotyczących numeru PESEL oraz imienia lub nazwiska w przypadku zmiany tych danych osobowych dotyczących osoby fizycznej posiadającej adres do doręczeń elektronicznych oraz dotyczących administratora skrzynki doręczeń;
• wpisywania do bazy adresów elektronicznych adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z kwalifikowaną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego na wniosek podmiotu niepublicznego będącego osobą fizyczną oraz automatycznie na podstawie danych pozyskanych przez Administratora danych w trybie określonym w art. 28 ust. 2 ustawy o doręczeniach elektronicznych;
• automatycznego przekazania z bazy adresów elektronicznych informacji w przedmiocie adresu do doręczeń elektronicznych osoby fizycznej będącej przedsiębiorcą do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
• wykreślania adresu do doręczeń elektronicznych z bazy adresów elektronicznych;
• ponownego dokonania wpisu adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych.
Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych niezbędne do realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), w zakresie prowadzenia przez administratora danych rejestru publicznego - bazy adresów elektronicznych, w której gromadzone są adresy do doręczeń elektronicznych, określonego przepisami rozdziału 3 ustawy o doręczeniach elektronicznych.
Odbiorcy danych osobowych
Dane osobowe będą udostępnianie podmiotowi pełniącemu rolę Operatora Wyznaczanego
w rozumieniu przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych oraz w związku z przepisami ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. 2020 poz. 1041), świadczącemu publiczną usługę rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz publiczną usługę hybrydową, zgodnie z art. 38 ust. 1 i art. 45 ust. 1 ustawy o doręczeniach elektronicznych;
Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom współpracującym z Administratorem danych, którym dane osobowe powierzone zostały do przetwarzania na podstawie odrębnych umów/porozumień;
Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.
Dane osobowe nie będą przekazane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
Okres przechowywania danych
Dane osobowe będą przetwarzane przez okres:
• 12 miesięcy w zakresie danych zmienionych lub wykreślonych z bazy adresów elektronicznych zgodnie z art. 33 ust. 1 ustawy o doręczeniach elektronicznych;
• 30 dni od dnia doręczenia wnioskodawcy rozstrzygnięcia w sprawie odmowy wpisu zgodnie z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2325).
Prawa osób, których dane dotyczą
Przysługuje Pani/Panu prawo do:
• żądania od Administratora Danych dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia ich przetwarzania.
Żądanie realizacji wyżej wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do Administratora Danych (adres podany na wstępie, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).
Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu
W oparciu o dane osobowe Administrator nie będzie podejmował zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
Informacje o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Podanie danych osobowych jest wymogiem określonym w przepisach rozdziału 3 ustawy
o doręczeniach elektronicznych. Konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości umieszczenia adresu do doręczeń elektronicznych w bazie adresów elektronicznych.