22.03.2023 Aktualizacja: 22.03.2023

Zgłoszenie stałego pobytu obcego statku powietrznego w RP oraz polskiego statku powietrznego za granicą

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 20 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonywania lotów międzynarodowych przez obce cywilne statki powietrzne oraz stałego pobytu polskich cywilnych statków powietrznych za granicą i obcych cywilnych statków powietrznych w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 94, poz. 916):

  1. Użytkownik statku powietrznego, zgodnie z art. 151 ustawy, zgłasza Prezesowi Urzędu stały pobyt polskiego statku powietrznego za granicą, jeżeli stały pobyt polskiego statku powietrznego za granicą jest dłuższy niż 6 miesięcy.

W zgłoszeniu zamieszcza się informacje określające:

  • imię, nazwisko i adres lub nazwę i siedzibę właściciela i użytkownika polskiego statku powietrznego;
  • typ i znak rejestracyjny statku powietrznego;
  • państwo zamierzonego stałego pobytu statku powietrznego;
  • lotnisko stałego pobytu polskiego statku powietrznego za granicą i okres stałego pobytu;
  • cel stałego pobytu statku powietrznego za granicą.
  1. Użytkownik statku powietrznego, zgodnie z art. 151 ustawy, zgłasza Prezesowi Urzędu stały pobyt obcego statku powietrznego w Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli okres stałego pobytu obcego statku powietrznego w Rzeczypospolitej Polskiej jest dłuższy niż 3 miesiące.

W zgłoszeniu zamieszcza się informacje określające:

  • imię, nazwisko, adres lub nazwę i siedzibę oraz obywatelstwo albo przynależność państwową właściciela i użytkownika obcego statku powietrznego;
  • typ i znak rejestracyjny statku powietrznego;
  • lotnisko stałego pobytu obcego statku powietrznego w Rzeczypospolitej Polskiej i okres stałego pobytu;
  • cel stałego pobytu statku powietrznego w Rzeczypospolitej Polskiej.

Do zgłoszenia należy dołączyć:

  • dokumenty potwierdzające obywatelstwo albo przynależność państwową właściciela i użytkownika statku powietrznego;
  • świadectwo rejestracji i świadectwo zdatności do lotu statku powietrznego, wydane przez właściwy organ państwa rejestracji tego statku;
  • dokumenty potwierdzające ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z eksploatacją statku powietrznego;
  • koncesje, jeżeli statek powietrzny ma być używany do przewozu lotniczego lub wykonywania innych usług lotniczych.

Zgłoszenia oraz kopie lub skany dokumentów można złożyć pocztą albo elektronicznie za pośrednictwem platformy e-puap: /ULCPR/SkrytkaESP.

Formularz zgłoszenia stałego pobytu obcego statku powietrznego w RP lub polskiego statku powietrznego za granicą dostępny jest pod adresem Formularze wniosków oraz zgłoszeń

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies