Tak, w każdym z tych przypadków zarządzający LUN musi wysłać do Prezesa ULC odpowiedni wniosek o zmianę wpisu w Rejestrze LUN:
- dla LUN wykorzystywanych w Europejskiej Sieci Zarządzania Ruchem Lotniczym – „Wniosek o zmianę wpisu do Rejestru lotniczych urządzeń naziemnych wykorzystywanych w ramach EATMN”, na tym formularzu,
- dla LUN nie pracujących w ramach Europejskiej Sieci Zarządzania Ruchem Lotniczym – „Wniosek o zmianę wpisu do Rejestru lotniczych urządzeń naziemnych wykorzystywanych poza EATMN”, na tym formularzu.
Odpowiedni wniosek powinien być wysłany do Prezesa ULC po formalnym zakończeniu procesu zmiany, w tym po wykonaniu kontroli z powietrza (dla urządzeń NAV, SUR i DP – jeśli była wykonana).
Do wniosku muszą być dołączone odpowiednie dokumenty i oświadczenia wymienione na stronie drugiej formularza wniosku.
Jeżeli zmianie podlegała częstotliwość pracy do wniosku musi być dołączone pozwolenia radiowe wydawane przez UKE.