Informacja dla użytkowników statków powietrznych.
Zgodnie z wymaganiami M.A.305 Załącznika I (Part-M) do Rozporządzenia (KE) 2042/2003 oraz pkt. 8.2.6 Załącznika 2 (PL-6) do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 5.11.2004, użytkownik statku powietrznego jest zobowiązany do prowadzenia zapisów ciągłej zdatności do lotu w książkach statku powietrznego, silnika i śmigła.
Urząd Lotnictwa Cywilnego przygotował odpowiednie książki, które są dostępne bezpłatnie w Ośrodku Informacji Naukowej, Technicznej i Ekonomicznej ULC (tel. +22 520 73 14) oraz w Delegaturach Terenowych.Książki te obowiązują zarówno dla statków powietrznych będących w kompetencji EASA (posiadających Certyfikat Typu wydany lub uznany przez EASA) jak i statków powietrznych ujętych w Aneksie II do Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) 1592/2002. Nie będą już rozpowszechniane książki "starego" typu.Za właściwe prowadzenie książek oraz ich przechowywanie odpowiedzialny jest właściciel/użytkownik statku powietrznego lub organizacja zarządzania ciągłą zdatnością do lotu (Part-M/G lub PL-6), o ile właściciel/użytkownik podpisał z nią stosowną umowę.Każdy użytkownik, który wpisze podstawowe dane do książki w obecności pracownika ULC otrzyma książki ostemplowane. W innym przypadku otrzyma książki "czyste", które następnie musi dostarczyć do ULC celem ostemplowania. Obok pieczęci okrągłej ULC podpisuje się pracownik wydający książkę.Użytkownicy statków powietrznych o MTOM 5700 kg będących w kompetencji EASA muszą wprowadzić do stosowania nowe wzory książek do dnia 28.09.2008.Organizacje certyfikowane wg przepisu Part-M/G zarządzające statkami powietrznymi o MTOM 5700 kg będącymi w kompetencji EASA muszą wprowadzić nowy wzór książek przed uzyskaniem certyfikatu Part-M/G, ale nie później niż do 28.09.2008.Użytkownicy statków powietrznych ujętych w Aneksie II do Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) 1592/2002 muszą wprowadzić nowy wzór książek nie później niż do 31.12.2009.