20.05.2024 Aktualizacja: 20.05.2024

Informacja dla mechaników i organizacji realizujących szkolenia teoretyczne, praktyczne oraz OJT na typ statku powietrznego.

W dniach 15 – 16 maja 2024 r. odbyła się w EASA (Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego) konferencja P&CA TeB 2024-1 dotycząca przejścia pomiędzy wymaganiami dotychczas obowiązujących przepisów rozporządzenia Komisji (UE) nr 1321/2014 z 26 listopada 2014 r. a wymaganiami, które wejdą do stosowania zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) 2023/989 z 22 maja 2023 r. zmieniającym rozporządzenie nr Komisji (UE) nr 1321/2014.
Podczas konferencji ustalono:
1) Szkolenia teoretyczne i praktyczne na typ rozpoczęte przed 12 czerwca 2024 r. mogą zostać zakończone zgodnie z zatwierdzonym programem ale świadectwa ukończenia szkolenia muszą zostać wydane na nowych formularzach EASA Form 149b o ile będą wydawane po 12 czerwca 2024 r.;
2) Szkolenia OJT zatwierdzone i rozpoczęte przed 12 czerwca 2024 r. mogą zostać ukończone zgodnie z zatwierdzonym programem.

pdfDAY2_AI14_Transition_related_to_Part-66_amended_regulation_final-WYBRANE.pdf163.7 KB

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies