Realizacja wniosku wraz z wydaniem decyzji następuje w terminie maksymalnie miesiąca (nie dotyczy sprawy szczególnie skomplikowanej), zgodnie z art. 35 ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735, z późn. zm.), dalej „KPA”.
W przypadku, gdy wniosek nie spełnia wymogów formalnych, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego wzywa wnioskodawcę do uzupełnienia przedmiotowych braków, wskazując termin na ich uzupełnienie.
W sytuacji, gdy braki nie zostaną uzupełnione w terminie wyznaczonym w wezwaniu, wniosek - w oparciu o art. 64 § 2 KPA - jest pozostawiany bez rozpoznania.
Po zamknięciu sprawy, dany wniosek nie może być uzupełniany. W takiej sytuacji, powinien być złożyć nowy wniosek do Urzędu wraz wymaganymi dokumentami.
14.03.2023 Aktualizacja: 29.06.2023