02.09.2013 Aktualizacja: 06.12.2013

Czy egzaminy zdawane w krajach, gdzie wymagania Part-FCL jeszcze nie obowiązują, będą uznane przez ULC jako podstawa do wpisania do licencji PART poziomu ważnego na 4 lata?

Tak pod warunkiem, że  sprawdzanie poziomu znajomości języka angielskiego personelu lotniczego przeprowadzane będzie zgodnie z wymaganiami ICAO oraz standardami opisanymi w „Manual on the Implementation of the ICAO Language Proficiency Requirements – Doc. 9835-AN/453”. System ten z powodzeniem funkcjonuje w wielu nadzorach lotniczych.
Podczas egzaminu wymaga się od kandydata zademonstrowania faktycznych umiejętności w mówieniu i rozumieniu.
Proces oceny biegłości językowej kandydata przebiega dwuetapowo. W pierwszym etapie egzaminatorzy prowadzący (interlocutors) przeprowadzają egzamin nagrywając go. Drugi etap polega na odsłuchaniu nagranego egzaminu i dokonaniu oceny przez dwóch niezależnych egzaminatorów oceniających (raters). System egzaminowania stanowi jedynie narzędzie spełniające wytyczne ICAO, a proces egzaminowania jest prowadzony przez krajowy nadzór.

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies