Uaktualnienie /zmiana danych osobowych gromadzonych w Rejestrze Personelu Lotniczego odbywa się na podstawie wniosku złożonego przez kandydata/członka personelu lotniczego do Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC).
Wniosek o zmianę danych osobowych w systemie informatycznym RPL14.14 KB Wniosek_o_zmiane_danych_osobowych_w_systemie_informatycznym_RPL.pdf116.16 KB
Osoby, które nie uzyskały tzw. numeru PIN/numeru licencji/numeru świadectwa kwalifikacji w systemie informatycznym ULC mogą zgłosić zmianę danych osobowych bezpośrednio do lekarza-orzecznika, który wydawał orzeczenie lotniczo-lekarskie.
Osoby, które posiadają tzw. numer PIN/ numer licencji/numer świadectwa kwalifikacji w systemie informatycznym ULC mogą wnioskować o zmianę danych osobowych w następujący sposób:
- Zmiana adresu zameldowania/zamieszkania/adresu do korespondencji, numeru telefonu, adresu e-mail odbywa się na podstawie złożonego oświadczenia w dowolnej pisemnej formie
(dane zostaną zmienione wyłącznie w systemie informatycznym RPL - bez opłat); - Zmiana imienia/imion, nazwiska, miejsca urodzenia odbywa się na podstawie złożonego do ULC podania wraz z oryginałem lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopią dokumentu potwierdzającego fakt dokonania zmiany (np. odpis aktu stanu cywilnego, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu)
(dane zostaną zmienione wyłącznie w systemie informatycznym RPL - bez opłat)
Uwaga: zgodnie z RODO nie należy dołączać do wniosków kopii dowodów osobistych. - Zmiana danych osobowych w ważnych licencjach/świadectwach kwalifikacji może być dokonana w następujący sposób:
-
- Zmiana adresu wpisanego do licencji – złożenie do ULC wniosku numer 17/LPL1
Link do wniosku
- Zmiana adresu wpisanego do licencji – złożenie do ULC wniosku numer 17/LPL1
-
- Zmiana adresu wpisanego do świadectwa kwalifikacji – złożenie do ULC wniosku numer 47/LPL1
Link do wniosku
- Zmiana adresu wpisanego do świadectwa kwalifikacji – złożenie do ULC wniosku numer 47/LPL1
- Zmiana nazwiska, imienia/imion na licencjach/świadectwach kwalifikacji wymagających posiadania ważnego orzeczenia lotniczo-lekarskiego realizowana jest w następujących krokach:
- złożenie podania o zmianę danych osobowych w systemie informatycznym ULC zgodnie z ww. pkt nr 2 (bez opłat);
- zgłoszenie się do lekarza-orzecznika w celu uzyskania orzeczenia lotniczo-lekarskiego zawierającego uaktualnione dane;
- złożenie wniosku do ULC:
wniosek numer 17/LPL1: w przypadku posiadania licencji (patrz link powyżej);
wniosek numer 47/LPL1: w przypadku posiadania świadectwa kwalifikacji (patrz link powyżej); - W sytuacjach, które nie zostały opisane należy skontaktować się z Rejestrem Personelu Lotniczego, adres:
Wniosek/podanie o zmianę danych osobowych może być złożony do ULC osobiście, listownie lub na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą zlokalizowaną na platformie ePUAP.
Adres skrytki: /ULCPR/SkrytkaESP
Odpisy aktów stanu cywilnego oraz inne dokumenty składane przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą uznaje się za oryginalne w przypadku, gdy są to dokumenty elektroniczne podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej (np. Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego). Podpis ten potwierdza ich autentyczność.